همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشیخط‌های مهدی سدیفی با عنوان «ضیافت واژه ها» درحالی در گالری شکوه برپا شد که 14 اثر تازه وی در کنار چند اثر از مجموعه قبلی‌اش به تماشای عموم درآمد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، آثار جدید سدیفی نگاه ها و فرم های تازه ای را شامل می‌شوند.

او در این آثار خط نستعلیق را به صورت رها بدون حد و مرزی در نقاشی ها بکار برده است. در این آثار خط نسعلیق دفورمه شده بعد از طراحی به صورت نقاشی برروی بوم تصویر شده‌است.

سدیفی در مورد آثار تازه اش گفت: در آثار جدیدم فرم ها نسبت به آثار قبلی ام تغییر کرده اند، در واقع می‌توان گفت که جسارت کار بیشتر شده است. پس زمینه ها شادتر هستند و عنوان «ضیافت واژه ها» در این آثارمشهود است.

او در مورد انتخاب اشعاری که در این آثار بکار برده‌ است، اضافه کرد: من بیشتر به شعر های شعرای بزرگی چون خیام، حافظ و مولانا گرایش دارم در این آثار هم سعی کرده ام اشعاری را انتخاب کنم که در برگیرنده مفاهیمی چون نصیحیت، پند و اندرز باشد.

اسامی تابلوها «ستاره ها»، «ضیافت واژه ها»، «رقص واژه ها»، «زندگی جاریست» و ... است. سدیفی قسمتی از شعری که در تابلوها بکار برده را به عنوان اسامی آنها در نظر گرفته است.

در آثار این هنرمند پیشکسوت رنگ طلایی جایگاه ویژه ای دارد، از نظر او این رنگ در کار دویده شده است تا بتواند به نوعی مفهوم «ضیافت واژه ها» را بیان سازد.

در کنار این تابلوها که با تکنیک اکرلیک و رنگ روغن بر روی بوم هستند، آثار نقش برجسته چوبی به چشم می‌خورد که به صورت کلاژ، مجسمه و تندیس در نمایشگاه به تماشا گذاشته شده اند.

در بین این آثار تندیس کلمات آویخته با ابعاد 120×90 قرار دارد که هنرمند بخشی از شعر خیام یاران موافق همه از دست شدند در پای اجل یکان یکان پست شدند را به این صورت در یک کلاف چوبی دست ساز ساخته است.

سدیفی معتقد است کاری که انجام می‌دهد باید قابل رویت باشد و مخاطبان آن را دوست داشته باشند از این رو باید جنبه دکوراتیو و تزیئنی هم داشته باشد.

از نظر وی اثر هنری نباید شخصی باشد و باید به نوعی سلیقه مخاطب را پوشش دهد به همین دلیل سعی کرده است در این نمایشگاه آثار متنوعی را عرضه کند که هم کلام و هم پیام داشته باشد.

از مهم ترین خصوصیات اثر هنری این است که مخاطبان بتوانند آن را در منزل خود داشته نصب کنند و در واقع زیبا و قابل استفاده باشد.

«ضیافت واژه ها» تا چهارشنبه 11 بهمن ماه بر روی دیوار گالری شکوه است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری شکوه در بلوار اندرزگو،خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 واقع شده است.

 

 

کد خبر 199157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز