همشهری آنلاین: هیات انتخاب هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی 101 فیلم راه یافته به بخش مسابقه این رویداد هنری را معرفی کرد.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش ایرنا، در این دوره بیش از 800 اثر از سراسر کشور در گونه های مختلف داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

هیات انتخاب جشنواره متشکل از فرهاد ورهرام، دکتر علیرضا گلپایگانی، شهروز توکل، پریوش نظریه و مرجان اشرفی زاده پس از بررسی آثار 101 فیلم را برای نمایش در بخش های مختلف این رویداد هنری انتخاب کردند.

آثار راه یافته به بخش مسابقه به شرح زیر اعلام شد:

در بخش نیلوفر زرین 65 فیلم شامل 22 اثر داستانی، 13 اثر مستند، 7 اثر تجربی و 23 اثر پویانمایی در حالی به نمایش درخواهند آمد که 48 فیلم را فیلمسازان زن و 17 فیلم را فیلمسازان مرد ساخته اند.

در بخش ویژه با موضوع "نقش زن در اقتصاد خانواده" و "زنان سرپرست خانوار" 9 فیلم حضور دارند که شامل 6 فیلم مستند و 3 فیلم داستانی است.

در بخش نگاه نو با موضوع "نقش زن در تحکیم بنیاد خانواده" و "تاثیر مادر ایرانی اسلامی در تربیت فرزندان" 5 فیلم حضور دارند که شامل 3 فیلم مستند و 2 فیلم داستانی است.

در بخش بانوی قهرمان ایرانی با موضوع "زنان قهرمان ایرانی در عرصه های ورزش، دانش، پژوهش، فلسفه، علوم دینی و تربیتی، فرهنگ و هنر و اسطوره های انقلاب و دفاع مقدس" 5 فیلم مستند به نمایش در خواهند آمد.

همچنین در بخش ویژه پیامبر اعظم(ص) با موضوع "سیره نبوی" 12 فیلم پویانمایی به نمایش در خواهند آمد.

در بخش پروین اعتصامی با موضوع "اشعار و اندیشه های بانو پروین اعتصامی" 5 فیلم به نمایش در خواهند آمد.

ویژگی های این دوره از جشنواره حضور 71 اثر از شهر تهران، حضور بیش از 45 فیلمساز زن در بخش مسابقه جشنواره و نیز نمایش 25 ساعت فیلم در روزهای برگزاری جشنواره است.

اسامی فیلم های بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی بر روی وبسایت این جشنواره به آدرس www.parvineff.ir قابل مشاهده است.

هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی با موضوع نقش زن در تنظیم اقتصاد خانواده مخصوص زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زن از تاریخ 1 تا 4 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

 

کد خبر 199048

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز