گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: توضیحات وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانع‌کننده نبود و حاجی‌بابایی باید طی دو هفته آینده پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد.

مجلس

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب به همشهری گفت: وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به پرسش مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی و برخی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات به مجلس فراخوانده شد که متاسفانه توضیحات وی اصلا قانع‌کننده نبود.

عبدالوحید فیاضی افزود: پرسش کمیسیون آموزش درباره استخدام پنج‌هزار نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش طی امسال بود که از نظر ما غیرقانونی بوده است. نماینده مردم نور و محمودآباد با بیان اینکه جذب این نیروها خارج از ضوابط انجام‌شده و مراحل قانونی طی‌نشده است، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد که بدون آمار، اطلاعات و مستندات بود و مورد قبول اعضای کمیسیون آموزش مجلس قرار نگرفت. به گفته فیاضی وزیر آموزش و پرورش با تشخیص کمیسیون آموزش موظف شد حداکثر طی دو هفته اطلاعات این دستگاه را آنالیز و به‌صورت کارشناسی و مستند در اختیار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دهد تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

حادثه آتش‌سوزی پیرانشهر

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره پرسش مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی درباره حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر گفت: پاسخ‌های ارائه‌شده وزیر آموزش و پرورش در این باره نیز قانع‌کننده تشخیص داده نشد. فیاضی افزود: درباره مسائل حادثه آتش‌سوزی دبستان روستای شین‌آباد نیز حاجی‌بابایی باید گزارش‌های لازم را طی دو هفته تهیه و در کمیسیون آموزش ارائه کند تا بررسی شود.

مقاومت هیات رئیسه برای استیضاح

نماینده مردم نور و محمودآباد درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: برخی نمایندگان مصرانه پیگیر بحث استیضاح حاجی‌بابایی در مجلس هستند ولی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اعلام وصول طرح استیضاح وی مقاومت می‌کند. وی حضور 14ساله حاجی‌بابایی در کسوت نمایندگی مجلس و هیأت رئیسه مجلس را در موضوع مقاومت هیأت رئیسه در اعلام وصول طرح استیضاح مؤثر دانست.

ارائه‌نشدن طرح برای روزهای پنجشنبه

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بحث تعطیلی روزهای پنجشنبه نیز با توجه به طرح موضوع پیش از این توسط حداد عادل و یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد و وزیر آموزش و پرورش باز هم توضیحات قانع‌کننده‌ای ارائه نکرد.
مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه این موضوع جزو پرسش‌ها نبود ولی با حضور وزیر مطرح و بررسی شد،‌ افزود: در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرورش تابستان امسال در مشهد وزیر آموزش و پرورش ملزم شد طرح خود را درباره برنامه‌های تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس ارائه کند.وی اظهار کرد: با توجه به پاسخ‌های حاجی‌بابایی چنین به‌نظر می‌رسد که اگر روزهای چهارشنبه هم مدارس تعطیل شود، بهتر است ، اما هیچ توجیهی برای تعطیلی پنجشنبه‌ها وجود ندارد.

سرانه مدارس کجاست؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره پرداخت‌نشدن سرانه مدارس و دریافت پول از پدران و مادران دانش‌آموزان در مدارس دولتی تصریح کرد: یکی از مواردی که موجب نارضایتی نمایندگان مجلس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش است، بحث سرانه مدارس است. فیاضی با بیان اینکه اولین اولویت آموزش و پرورش باید پرداخت سرانه مدارس باشد، گفت:‌ چرا این سرانه در جای دیگری هزینه می‌شود؟ چرا سرانه پرداخت نمی‌شود؟ نماینده مردم نور و محمودآباد خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حال که سرانه به مدارس نمی‌دهید چرا هزینه مدارس را به مردم تحمیل می‌کنید؟ هزینه‌هایی مانند هوشمندسازی مدارس و تغییر تابلوهای مدارس به مردم تحمیل شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش اکنون با تحمیل این هزینه‌ها، به مردم فشار می‌آورد. وی افزود: اولویت مردم تامین هزینه‌های معیشتی است. فیاضی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا اعلام می‌کنید دانش‌آموزان در مدارس تبلت دارند؟ این حرف‌ها درست نیست و چه ادبیاتی است که ما به‌کار می‌بریم و تا چه زمانی آقای وزیر می‌خواهد از این ادبیات استفاده کند. وی اظهار کرد: چرا باید هزینه‌های مدارس را مردم تامین کنند، پس آموزش و پرورش چه کار می‌کند؟

کد خبر 198848
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز