کریم اعظمی: آرش برهانی، مهاجم سرعتی استقلال در بازی روز جمعه مقابل پرسپولیس یکی از امیدهای گلزنی تیمش خواهد بود. او امیدوار است که در بازی جمعه دروازه پرسپولیس را باز کند.

فوتبال - آرش برهانی

 البته او معتقد است که پیش‌بینی نتیجه ممکن نیست و هر تیمی شرایط روحی خوبی داشته باشد و از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند پیروز دربی خواهد بود. آرش که حالا بهترین گلزن تاریخ استقلال است در آستانه دربی به سؤالات همشهری پاسخ داده است.

  • ابتدا در مورد اینکه بهترین گلزن تاریخ استقلال شدی صحبت کن.

قبل از اینکه بخواهم در این مورد صحبت کنم باید از هواداران استقلال تشکر کنم. آنها در این شش سالی که در استقلال بودم همه جوره مرا حمایت کردند و حتی در بدترین شرایط به من روحیه دادند. باید از همبازی‌هایم تشکر کنم که آنها هم در شکستن این رکورد نقش داشتند و بابت زحماتی که در این چند سال مربیان استقلال برایم کشیدند تشکر می‌کنم. به هر حال خوشحالم که چنین افتخاری را به‌دست‌آوردم.

  • برایت مهم است که به رکوردها و موفقیت‌های فردی برسی؟

من یک مهاجم هستم و وقتی می‌خواهم وارد زمین شوم باید به وظیفه‌ام فکر کنم که چیزی جز گلزنی نیست. من همیشه برای گل زدن انگیزه دارم ولی این انگیزه به‌خاطر شکست رکورد و موفقیت‌های انفرادی نیست. خدا را شاهد می‌گیرم در این 91گل که زده‌ام هیچ وقت به‌خودم فکر نکرده‌ام و موفقیت استقلال از همه‌‌چیز برای من مهم‌تر بود. وقتی تیم موفق باشد مطمئنا بازیکنان هم به موفقیت‌های فردی می‌رسند ولی موفقیت فردی درصورتی که تیم موفق نباشد فایده‌ای ندارد. همیشه کسب افتخار تیمی برایم مهم‌تر است.

  • مثل اینکه بعد از شکست رکورد بهترین گلزن تاریخ استقلال، از مسئولان باشگاه ناراحت بودی که به تو تبریک نگفتند؟

من از کسی توقعی ندارم و خوشحالم که این رکورد با ارزش را به‌دست‌آوردم. در ضمن باید از همه آنهایی که با تماس تلفنی و پیامک به من تبریک گفتند تشکر کنم. من معتقدم وقتی یک بازیکن برای تیمش زحمت می‌کشد یا افتخاری کسب می‌کند باید طوری با او رفتار شود که انگیزه‌اش بیشتر شود.

  • در این سال‌ها تقریبا افتخارات زیادی را با استقلال به‌دست‌آوردی ولی قهرمانی آسیا هنوز در فهرست افتخارات تو خالی است. فکر می‌کنی به این افتخار برسی؟

استقلال پتانسیل قهرمانی آسیا را دارد و امیدوارم افتخارات من با قهرمانی در آسیا تکمیل شود.

  • خیلی‌ها معتقدند آرش‌برهانی می‌توانست چند سال در اروپا فوتبال بازی کند. از اینکه به اروپا نرفتی حسرت نمی‌خوری؟

من خیلی دوست داشتم این اتفاق بیفتد ولی خیلی از فرصت‌ها را از دست دادم. چند سال پیش از آلمان و اتریش پیشنهاد داشتم و حتی آقای مجید جلالی در جریان بود. من می‌توانستم به اتریش بروم و از آنجا به لیگ بهتری بروم ولی به‌خاطر مسائل مالی امارات را انتخاب کردم. رفتن به امارات خیلی به فوتبال من لطمه زد و بابت مسائل دیگری هم ضرر کردم.

  • فکر می‌کنی همچنان فرصت رفتن به اروپا را داشته باشی؟

من 29سال سن دارم و استقلال را هم خیلی دوست دارم و فکر نمی‌کنم جای دیگری بازی کنم. من خیلی دوست دارم با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کنم ولی در فوتبال ایران وقتی یک بازیکن به سال‌های پایانی فوتبالش نزدیک می‌شود، خیلی‌ها این را درنظر نمی‌گیرند که آن بازیکن در گذشته برای تیمش چه زحمات‌ و سختی‌هایی کشیده است. شاید بعضی از باشگاه‌ها نسبت به بازیکنان قدیمی‌شان وفادار نبوده‌اند ولی خدا را شکر تا حالا تعامل خوبی بین من و استقلال برقرار بوده و همیشه دوست داشته‌ام که برای این تیم بازی کنم.

  • بین تیم‌های لیگ برتر تا حالا به چه تیمی گل نزده‌ای؟

من فقط به تراکتور گل نزده‌ام و البته این موضوع را چند هفته پیش شنیدم. امیدوارم در بازی برگشت به این تیم هم گل بزنم.

  • راستی چرا خوشحالی‌های بعد از گلزنی‌هایت اینقدر با یکدیگر متفاوت است؟

راستش را بخواهید این موضوع زیاد دست خودم نیست و دلیل خاصی ندارد. من فقط در دربی یک خوشحالی ثابت انجام می‌دهم.

  • حرف از دربی زدی. فکر می‌کنی این‌بار دربی چطور از آب دربیاید؟

باید بگویم که پرسپولیس با آمدن آقای گل‌محمدی متحول شده و بهتر نتیجه می‌گیرد. ما بازی سختی داریم ولی فقط برد می‌خواهیم.

  • فکر می‌کنی دربی پرگل باشد؟

سابقه نشان داده که حساسیت این بازی باعث می‌شود تا دربی پرگل نباشد. همه دوست دارند گل‌های زیادی رد و بدل شود ولی من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. اصلا این بازی قابل پیش‌بینی نیست. فقط امیدوارم دربی تهران که سمبل فوتبال ایران است جدا از بحث نتیجه، بازی زیبایی باشد تا حداقل مردم و تماشاگران لذت ببرند.

  • نـتـیـجه را پیش‌بینی نمی‌کنی؟

خیر. شانس دو تیم برای برد برابر است ولی امیدوارم ما برنده بازی باشیم.

  • برای پرسپولیس کری نمی‌خوانی؟

اهل کری خواندن نیستم.

  • قول صددرصد می‌دهی که به پرسپولیس گل بزنی؟

در فوتبال که نمی‌توان قول داد ولی تلاش می‌کنم که گل بزنم. اگر فرصت داشته باشم سعی می‌کنم به سادگی از دست ندهم چون گل‌زدن به پرسپولیس را خیلی دوست دارم.

  • بهترین خاطره‌ات از دربی چیست؟

گل‌هایی که به پرسپولیس زده‌ام برای من بهترین خاطره هستند. البته شیرینی گل زدن در دربی زمانی بیشتر می‌شود که استقلال هم سه امتیاز را بگیرد.

  • نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را در چه می‌بینی؟

پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان بسیار خوبی دارد. آنها بیشتر نقطه قوت دارند ولی در مورد نقاط ضعف پرسپولیس ترجیح می‌دهم که حرف نزنم.

  • برخی معتقدند دربی بازیکنان خاصی می‌خواهد و هر بازیکنی در این مسابقه جواب نمی‌دهد. نظر تو چیست؟

من معتقدم هر بازیکنی که آرامش داشته باشد و تمرکزش به هم نریزد می‌تواند خوب بازی کند. البته در تیم فعلی پرسپولیس و استقلال بازیکنی نیست که تجربه بازی‌های بزرگ را نداشته باشد. من فکر می‌کنم تمامی بازیکنان دو تیم به راحتی بتوانند در دربی بازی کنند. حالا شاید جمعه برای بعضی‌ها خوب و برای بعضی‌ها بد باشد.

  • به‌نظر تو استقلال امسال قهرمان می‌شود؟

هنوز لیگ تمام نشده و باید تا آخر تلاش کنیم. تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتورسازی رقیبان جدی ما هستند و کار سختی داریم. وقتی یک بازی را می‌بریم باید پرونده‌اش را ببندیم و البته بازیکنان استقلال اینطور نیستند که بابت این بردها مغرور شوند. من فکر می‌کنم رقابت برای قهرمانی تا آخرین هفته‌ها ادامه داشته باشد.

  • خیلی‌ها معتقدند باید به تیم ملی دعوت شوی. نظر خودت چیست؟

من تلاش می‌کنم تا بهترین بازی‌ها را انجام دهم و بقیه مسائل به کی‌روش مربوط است. با این حال توقع دارم دعوت شوم و دوست دارم در جام جهانی برزیل بازی کنم. جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبال در دنیاست و امیدوارم بازی در این جام را تجربه کنم.

  • مثل اینکه مشکلات مالی باشگاه استقلال حسابی بازیکنان را کلافه کرده؛ در این خصوص چه صحبتی داری؟

متأسفانه مشکلات مالی وجود دارد و تا الان حل نشده ولی مسئولان باشگاه قول داده‌اند که حل شود. ما نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و این اصلا درست نیست که چنین مشکلاتی را داشته باشیم. بچه‌ها فقط به‌خاطر امیر قلعه‌نویی سکوت کرده‌اند.

کد خبر 198778

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز