مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معماری هلندی از برنامه‌های آینده‌نگرانه خود برای طراحی و چاپ سه بعدی خانه‌هایی با الهام از مناظر طبیعی زمین پرده برداشت.

ساختمان سه‌بعدی

به گزارش BBC، قرار است این ساختمان‌های چاپ شده نمایی به شکل یک نوار موبیوس غول‌پیکر داشته باشد،‌نوار موبیوس نواری است که دو سر آن به شکلی به هم متصل شده که از یک سطح و یک لبه برخوردار است.

ژانژاپ رویژنارز، معمار هلندی امیدوار است بتواند این ساختمان را با هزینه‌ای که در حدود چهار تا پنج میلیون یورو هزینه خواهد داشت را درسرتاسر جهان بنا کند، یا چاپ کند. برای انجام این‌کار وی با متخصص چاپ‌های سه‌بعدی قطع بزرگ، انریکو دینی همکاری می‌کند.

چاپگری که توسط دینی ابداع شده از نوع صنعتی بوده و با استفاده از شن و مصالح ویژه‌ دیگری می‌تواند ماده‌ای مرمر مانند تولید کند که از سیمان مستحکم‌تر است. اما ساختمان‌های مورد نظر معمار هلندی که مساحتی برابر هزار متر مربع دارند، به تقویت کننده بتنی نیز نیازمند هستند.

ساختمان سه‌بعدی

رویژنارز بناس ساختمان‌ها با استفاده از تکنیکی‌های قدیمی را بسیار پرهزینه و وقت‌گیر دانسته و معتقد است با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی امکان ساخت هرساختمانی به وجود خواهد آود و این شیوه،‌شیوه‌ای مستقیم‌تر از ساخت‌و‌ساز است.

بر اساس برنامه‌های ارائه شده توسط این معمار هلندی،‌اولین خانه چشم‌انداز در سال 2014 چاپ خواهد شد و هدف وی بنای یکی از این ساختمان ها در تمامی کشور‌های جهان است.

کد خبر 198683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز