سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرانچسکو مولینس دادستان دادگاه فرانسه دربارە ترور سران پ‌ک‌ک گفت: متهم اصلی ترور فردی بە اسم "عمر گونَی" 30 ساله اهل سیواس ترکیه است و هم اکنون در مرحله تحقیقات است و به زودی به دادگاە منتقل می‌شود.

pkk paris

«فواد شمزین» کادر رسانەای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل اعلام کرد: نیمە شب گذشتە فرانچسکو مولینس دادستان دادگاه فرانسه دربارە ترور سران پ‌ک‌ک گفت: متهم اصلی ترور فردی بە اسم "عمر گونَی" 30 ساله اهل سیواس ترکیه است و هم اکنون در مرحله تحقیقات روانی است و به زودی به دادگاە منتقل می‌شود.

شمزین هرگونە ارتباط قاتل دستگیر شدە با حزب کارگران کردستان را تکذیب کرد و گفت: فرد دستگیر شدە هیچ گونە ارتباطی با حزب کارگران کردستان ندارد و در چند روز آیندە وابستگی وی بە کشور یا سازمان‌های مخفی، مشخص می‌شود.

فرانچسکو مولینس دربارە جزئیات شناسایی این عامل ترور در جمع خبرنگاران گفت: "عمر گوتی" در آغاز تحقیقاتی کە توسط نیروهای پلیس انجام شد، ارتکاب هرگونە قتل یا دست داشتن در این ترور را بە شدت تکذیب کرد و گفت: تمامی تصاویر دوربین‌های مخفی نیز توطئه بوده و ربطی به وی ندارد.

بر اساس شواهدی کە هم اکنون در اختیار دادستان فرانسە است، گوتی دو بار در شب واقعه به ساختمان محل قتل سران پ‌ک‌ک وارد شده و چند ساعت پیش از ترور نیز از سکینه جانسز مبلغ هزار یورو دریافت کرده است و در زمان دستگیری نیز 957 یورو همراە داشتە است.

در حالی کە فواد شمزین هرگونە رابطەای میان مظنون اصلی ترور پاریس و پ‌ک‌ک را تکذیب می‌کند، شب گذشتە دادستان فرانسە اعلام کرد: فرد دستگیر شدە از ٢ سال پیش عضو پ‌ک‌ک بودە و رابطە نزدیکی با سکینە جانسز داشتە است.

دادستانی فرانسە همچنین از کشف مقداری باروت روی لباس‌های مظنون دستگیر شدە خبر دادە و گفتە است زمانی کە ما معتقدیم قتل در آن ساعت رخ دادە است، عمر گوتی در همان ساعت و طبق تصاویر دوربین‌های مدار بستە در ساختمان حضور داشتە است.

سه عضو بلندپایه پ‌ک‌ک چندی پیش به طرز مشکوکی در پاریس به قتل رسیدند؛ تشییع جنازه این سه نفر در روزهای گذشته در ترکیه انجام شد.

کد خبر 198655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز