تغییرات پیاپی مدیریت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌عنوان یکی از آفت‌های جدی این سازمان، همچنان دامنگیر معاونت‌های سازمان میراث فرهنگی است.

در آخرین گزارش منتشر شده از تغییر و جابه‌جایی مدیران سازمان میراث فرهنگی، خبرگزاری مهر با بررسی تغییر مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور در دوره مدیریت ملک‌زاده تاکنون، اعلام کرد که هر پنج روز یک مدیر از زمان انتصاب وی به سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تغییر کرده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، 10مدیرکل و معاون را در حوزه مدیریتی خود برکنار یا منصوب کرده است. جا به جایی‌ها در دیگر بخش‌های سازمان مانند معاونت گردشگری نیز ادامه دارد.

وی، ملک‌محمد نجفی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های این سازمان را برکنار کرد و به جای او حسن شبان‌پور را به این سمت منصوب کرد. همزمان با خداحافظی محمد حسن صالحی‌مرام از معاونت صنایع‌دستی نیز جابه‌جایی‌های دیگری از سوی ملک‌زاده با انتصاب امیر امینی به سمت سرپرستی معاونت صنایع‌دستی آغاز شد، اما امینی در این سمت ماندگار نشد، چون روز 27دی‌ماه این صندلی به یحیی رحمتی مدیرکل امور موزه‌های کشور رسید. محمدرضا پوینده مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز نیز برکنار و مرتضی شریفی که مدیرکل امور مراکز گردشگری بود به سرپرستی این اداره کل منصوب شد.
ملک‌زاده 10روز بعد، احد شریفی را جایگزین مرتضی شریفی کرد. صادقی، مدیرکلIT سازمان میراث فرهنگی نیز تغییر کرد و حسینی معاون وی جایگزین صادقی شد.

مدیرکل بین‌الملل سازمان نیز برکنار و به جای وی، لادن تهرانی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری، تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل بین‌الملل منصوب شد. اواخر آذر‌ماه نیز مؤمنی معاون گردشگری استان گلستان به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی منصوب شد.

مسعود منتجبی معاون گردشگری استان خراسان رضوی نیز به تهران منتقل شد تا در معاونت گردشگری کشور فعالیت کند. در معاونت گردشگری نیز علی شیذری، مدیر روابط عمومی معاونت گردشگری در سمت مدیریت گردشگری خارجی نشست و مدیریت گردشگری داخلی نیز نصیب بهروز جلالی، معاون سابق میراث فرهنگی تهران شد.

همچنین دیروز یک ساعت پس از انتشار این گزارش مدیریت امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی تغییر کرد و از پرویز سعادتی به بهروز ندایی که پیش‌تر مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل بود سپرده شد. در آخرین جابه‌جایی عجیب نیز معصومه باکوچی معاون فدراسیون اسکواش بانوان، حکم مدیریت مجموعه‌ تاریخی - فرهنگی نیاوران را از ملک‌زاده گرفت.

 

کد خبر 198630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز