یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا داروی" زکویتی" (Zecuity) (سیستم انتقال پوستی یونوتروفیک سوماتریپتان) را برای درمان میگرن حاد در بزرگسالان با یا بدون "اورا" (علائم هشداردهنده پیش از حمله میگرن) به تایید رساند.

zecuity

به گزارش مدیکال نیوز تودی "زکویتی" یک برچسب پوستی باتری‌دار- به صورت یک داروی یک بار مصرف- است که داروی سوماتریپتان را از طریق پوست وارد بدن بیمار می‌کند.

سوماتریپتان رایج‌ترین داروی تجویزشده برای درمان میگرن است. به گفته سازندگان این برچسب پوستی در درمان سردرد میگرنی و نیز تهوع همراه با میگرن موثر است.

مبتلایان به میگرن به غیر از سردرد، اغلب دچار علائم دیگری مانند تهوع هم می‌شوند و پزشکان باید هر بیمار منفرد را ارزیابی کنند و درمان مناسب را برای او تجویز کنند. بیمارن میگرنی که تهوع دارند نباید با داروهای خوراکی درمان شوند، زیرا احتمال دارد استفراغ کنند.

بررسی‌های انجام شده بر روی زکویتی نشان داد که این دارو برای درمان میگرن موثر و بی‌خطر است و علائم اصلی بیماری شامل سردرد شدید، تهوع همراه با میگرن، نورهراسی و حساسیت به صدا را در طول دو ساعت پس از قرار دادن برچسب روی پوست تخفیف می‌دهد.

این دارو برای درمان حملات حاد میگرن با یا بدون "اورا" برای بیماران بالای 18 سال مورد تایید قرار گرفته است. این برچسب پوستی یک بار مصرف باتری‌دار بر روی ران یا بخش بالایی بازو در حین حمله میگرن قرار داده می‌شود. در طول چهارساعت زمان استفاده از این برچسب، ریزپردازنده درون آن به طورمداوم مقاومت پوست را اندازه‌ می‌گیرد و میزان تحویل دارو را تنظیم می‌کند تا در نهایت 6.5 میلی‌گرم سوماتریپتان وارد بدن شود.

این دارو از جمله در بیماران دچار مشکلات گردش خون، فشار خون بالای کنترل‌نشده، حملات میگرنی که با فلج یک طرف بدن همراهند، بیماران دارای سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری عروق محیطی و برخی از انواع اختلال ریتم ضربان قلب نباید مصرف شود.

کد خبر 198498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز