گروه شهری: مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه مدتی است که آلودگی هوا، همه فعالیت‌ها را در پایتخت مختل کرده است، گفت:

حمل‌ونقل ریلی یک وسیله ارتباطی پاک است که در فرایند تولید و بهره‌برداری از آن زیان‌های زیست‌محیطی به حداقل می‌رسد و از ظرفیت‌های نهفته شهر در زیرزمین استفاده می‌کند و ضمن کمک به کاهش آلودگی هوا، در کاهش هزینه‌های عمومی و صرفه‌جویی در زمان‌ سفرهای شهری نیز نقش مؤثری دارد.

هابیل درویش با بیان این مطلب اظهار کرد: کسی تاکنون میزان ضرر ناشی از آلودگی هوا بر اقتصاد کشور را محاسبه نکرده است. آلودگی‌های زیست‌محیطی همه را به فکر چاره انداخته اما راه‌حل بسیار ساده است؛ توسعه سریع خطوط مترو. وی افزود: در چند دهه اخیر مشکلات حمل‌ونقل در کلانشهر تهران، به‌صورت بزرگ‌ترین معضل شهر رخ داده که یکی از عواقب ناگوار آن، پیدایش آلودگی هواست.

با توجه به سهم عمده منابع متحرک در آلودگی هوای تهران از 70 تا 90 درصد برای آلاینده‌های مختلف، توسعه سیستم حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان روش بهینه انتقال مسافر، یک گزینه اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. درویش با بیان اینکه شرکت متروی تهران و حومه با سرعت‌دادن به روند ساخت خطوط مترو و بهره‌برداری از آنها، گام اساسی و ضروری را برای تکمیل هشت خط سنگین شهری و چهار خط سریع‌السیر در تهران برداشته است، گفت:

در تهران اکنون 128کیلومتر از خطوط مترو با بیش از 79 ایستگاه در حال بهره‌برداری است و حدود 100کیلومتر دیگر نیز در حال اجراست. خطوط یک و چهار تکمیل شده است. تکمیل خطوط دیگر به همراه ساخت 35 ایستگاه و چندین مجتمع ایستگاهی در نقاط مختلف شهر تهران بهترین راه برای مقابله با پدیده آلودگی هوا در شرایط کنونی محسوب می‌شود.

کد خبر 198494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز