همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: 60 درصد ورودی زندان کشور افراد بدون سابقه هستند. در جامعه مجرمین، میزان ورودی مرتب در حال افزایش است.

سردار سرتیپ پاسدار سید اصغر جعفری در میزگرد بررسی جرائم خرد که در محل خبرگزاری مهر برگزار شد با اعلام این خبر هشدار داد که میزان ورودی به زندان‌های کشور مرتب در حال افزایش است و این مسئله ای است که بارها هشدار داده ایم. چنان که باید به آن توجه جدی نشد. حتی دستگاه های مختلف در هیچ زمانی از پلیس نخواستند این موضوع را برای آنان اثابت کنیم و مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

جعفری متذکر شد: بسیاری از همین افراد بدون سابقه ، به راحتی می توانند جذب جرم های خرد شوند.

وی گفت: پلیس آگاهی نقش تعاملی خود را انجام داده است به گونه ای که در سال گذشته در مورد هر جرم حداقل یک بولتن تحقیقی تهیه کردیم و به مراجع متعدد و مرتبط ارسال کردیم . اما هیچکدام از این مراجع واکنشی نداشتند و پیگیر نشدند.

جعفری با بیان اینکه هیچ سازمان و نهادی خواستار آگاهی از جزئیات موضوعات مطرح شده نشد گفت : حتی وقتی گزارش ها و تحقیق هایی را در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله  اذیت و آزار زنان در اختیار مراجع مربوطه گذاشتیم، اعلام کردیم که آماده هر گونه همکاری هستیم.
وی در ادامه گفت: باید در نظر داشته باشیم که آمار در سال 85 بیانگر کاهش وقوع جرائم - به جز سرقت موتورسیکلت و لوازم خودرو-  است و این موفقیت بزرگی است.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: از جمله مشکلات افزایش جرم های خرد مانند سرقت لوازم خودرو ، بازار بسیار داغی است که این وسایل دارند.

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: اگر در بازار ما این احساس مسئولیت (مانند بسیاری از کشورها که هست) بود که تا جنسی دارای مدارک لازم مانند کاغذ خرید نباشد، مشتری آن را نمی خرید، قطعا این سرقت ها اتفاق نمی افتاد.

رئیس پلیس آگاهی کشور از دیگر مشکل های برخورد با جرم های خرد را کم اهمیتی برخی از مال باختگان نسبت به این موضوع دانست و بیان داشت : متأسفانه بسیاری از کسانی که مالشان را از دست می دهند ، شکایت نمی کنند.

وی یادآور شد: مردم خودشان نسبت به اینگونه جرم ها کم توجه اند و این مسئله کار را برای پیگیری های انتظامی بعدی مشکل می کند.

سردار سید اصغر جعفری در خصوص اعتراف به جرم اکثر مجرمان در اداره آگاهی  گفت: قبلاً به صورت سنتی در آگاهی متهمان تحت فشارجسمی و روحی قرار می گرفتند که حتی ابزار آن نیز وجود داشت و تولید می شد که در حال حاضر این موضوع در آگاهی منسوخ شده است.

کد خبر 19842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز