همشهری‌آنلاین: عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی ازانجام صحیح وظایفش غفلت می‌کند، گفت: بخش عمده‌ای ازواردات میوه نابجا است و این شکل از واردات به تولید ملی ضربه می‌زند.

میوه

به گزارش اکونیوز، علی ایرانپور با بیان این مطلب افزود: یکی از وظایف و تکالیف دولت و به خصوص وزارت جهاد کشاورزی این است که در راستای حمایت از بخش کشاورزی شرایط را به گونه ای فراهم کند که محصولات تولید شده توسط کشاورزان در بازار عرضه شود تا تولیدکنندگان متحمل ضرر و زیان نشوند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تنظیم بازار محصولات کشاورزی از دیگر وظایف دولت است به گونه‌ای که تا زمانی که محصولات تولید داخل پاسخگوی نیاز بازار است اجازه واردات محصولات خارجی و از جمله میوه داده نشود و بازار به حدی از محصولات وارداتی اشباع نشود که محصول کشاورزان بدون خریدار باقی بماند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از تکالیف وزارت جهاد کشاورزی این است که برنامه ریزی‌های لازم را برای افزایش میزان تولید و رشد بهره وری محصولات کشاورزی انجام دهد تا حد الامکان نیازی به واردات وجود نداشته باشد.

ایرانپور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از انجام صحیح وظایف مذکور غفلت می‌کند، گفت: البته بخشی از مسائل مربوط به واردات محصولات کشاورزی و از جمله میوه به حیطه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود اما اگر تعامل و هماهنگی لازم میان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت وجود داشته باشد، هیچ گاه واردات چنین شکل بی رویه‌ای نمی‌یابد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از واردات میوه نابجا است، گفت: واردات نابجای محصولات کشاورزی و به خصوص میوه به تولید ملی ضربه می زند و انتظار مجلس این است که وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت جدیت بیشتری برای کنترل واردات داشته باشند.

کد خبر 198205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز