همشهری‌آنلاین: تعداد فزاینده‌ای از انگلیسی‌ها به نوشته نسخه اینترنتی روزنامه گاردین قادر به پرداخت هزینه‌های غیرمنتظره زندگی نیستند.

gurdian

به نوشته گاردین طبق گزارش جدید اداره آمار ملی انگلیس که مشکلات روزمره بسیاری از خانواده‌ها را آشکار می‌سازد، تقریبا سی درصد مردم در انگلیس حتی استطاعت مالی برای رفتن به تعطیلات سالانه یک هفته‌ای را ندارند.

این یافته بخشی از گزارشی وسیع‌تر است که سطح فقر و محرومیت اجتماعی را در سراسر انگلیس با بقیه اتحادیه اروپا مقایسه می‌کند.

در این گزارش بیش از یک پنجم جمعیت انگلیس - بیست و دو و هفت دهم درصد معادل چهارده میلیون نفر- در سال 2011، آخرین سالی که آمار آن موجود است، در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی قرار داشتند.

این رقم در اتحادیه اروپا - با احتساب کشورهایی از قبیل یونان و اسپانیا که در بحران عمیق مالی و اقتصادی قرار دارند- به طور متوسط بیست و چهار و یک دهم درصد است.

درصد انگلیسی‌هایی که در معرض خطر فقر قلمداد می‌شوند، در سال 2011 حدود شانزده و دو دهم درصد بود.

تجزیه و تحلیل آمار و ارقام اقتصادی نشان می‌دهد، بیش از یک سوم مردم انگلیس (سی و شش و شش دهم درصد) استطاعت پرداخت مخارج مالی غیرمنتظره اما لازم از قبیل یک صورتحساب غیرمترقبه خدمات عمومی را ندارند.

این رقم در مقایسه با بیست و شش و شش دهم درصد در سال 2007  افزایش داشته و حاکی از آن است که تعداد فزاینده‌ای از خانوارها برای تامین هزینه‌های ضروری شان با مشکل مواجهند.

همچنین درصد افرادی که می‌گویند پرداخت وام مسکن، اجاره بها،‌ صورتحساب خدمات عمومی یا انرژی برای آنها دشوار است، در سال 2011 در مقایسه با سال‌های قبل از آن افزایش داشته است.

طبق گزارش اداره ملی آمار انگلیس، نسبت افرادی که در محرومیت مادی شدید قرار دارند و قادر به خرید اقلام اساسی از قبیل ماشین لباس شویی و تلفن نیستند،‌ در سال 2011 اندکی بیش از پنج درصد بود.

کارشناسان آمار همچنین خاطر نشان می‌کنند، تعداد کثیری از مردم انگلیس در خانوارهایی زندگی می‌کنند که بزرگسالان شاغل فقط معادل بیست درصد توانایی‌شان یا حتی کمتر کار می‌کنند. به عبارت دیگر بزرگسالان در این خانوارها یا بیکارند و یا ساعات کمی کار می‌کنند.
در سال 2011، یازده و نیم درصد مردم در انگلیس در چنین خانوارهایی زندگی می‌کردند. این رقم دربالاترین سطح در میان بیست و شش کشور اروپایی قرار دارد که در گزارش اداره آمار ملی انگلیس با یکدیگر مقایسه شدند.

متوسط این رقم در سراسر اتحادیه اروپا ده درصد است.

کد خبر 198156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز