همشهری آنلاین: یک هفته درگیرشدن با سرفه‌های مزاحم به اندازه کافی ناراحت‌کننده است، اما کارشناسان می‌گویند شاید مجبور باشید مدت بیشتری برای رفع شدن سرفه‌های‌تان صبر کنید.

cough

به گزارش لایو ساینس یک بررسی جدید نشان می‌دهد که سرفه عادی که به طور شایعی به دنبال سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی دیگر رخ می‌دهد- حدود 18 روز به طول می‌انجامد.

با این حال این بررسی همچنین نشان داد که افراد مبتلا انتظار دارند که سرفه‌‌شان زودتر از 18 روز به پایان برسد. افرادی که در این بررسی نظرخواهی شده بودند گفتند که انتظار دارند که سرفه‌شان حدود شش تا نه روز به طول بینجامد.

به گفته پژوهشگران این عدم تطابق میان انتظارات و واقعیت به معنای این است که افراد زودتر از حدی که لازم است به دنبال درمان برای سرفه برخواهند آمد، و درمان غیرضروری دریافت خواهند کرد.

آنها می‌گویند اگر بیماران انتظار داشته باشند که سرفه‌شان شش یا هفت روز طول بکشد، منطقی است که زودتر از زمانی که لازم است، به دنبال درمان بروند.

حدود 50 درصد افرادی که به دنبال درمان سرفه حاد می‌روند، آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنند، اما در اغلب موارد بیمارهای این افراد ناشی از ویروس است که به این داروها پاسخ نمی‌دهد.

به گفته این پژوهشگران اطلاع‌رسانی به بیماران درباره اینکه دقیقا سرفه‌شان چه مدتی طول خواهد کشید ممکن است استفاده غیرضروری از آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش دهد.

کارشناسان می‌گویند لازم است به بیماران آموزش داد که سرفه حاد در یک فرد بزرگسال از جهات دیگر سالم معمولی علت ویروسی دارد، و نیازی به آنتی‌بیوتیک برای درمان ان وجود ندارد، و این سرفه فقط یکی دو هفته طول خواهد کشید.

به گفته آنها بیماران فقط به این علت که سرفه‌شان یک هفته یا بیشتر طول کشیده است، لازم نیست به نزد پزشک بروند. البته در مواردی لازم است ویزیت پزشکی زودتر انجام شود: دچار بودن به یک بیماری مزمن ریوی یا بیماری مزمن وخیم دیگر؛ تنگ نفس یا خس خس شدید؛ سرفه همراه با بالا آوردن خون یا خلط قهوه‌ای رنگ و بدتر شدن ناگهانی علائم تنفسی.

کد خبر 198112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز