همشهری آنلاین: نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب کارگر این کشور در خصوص سخنرانی آتی «دیوید کامرون» در هلند در خصوص تصمیم‌گیری درباره ادامه تداوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا وارد جدال شدند.

جدال کامرون و میلیبند بر سر عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، «دیوید کامرون» و «اد میلیبند» با یکدیگر در خصوص سخنرانی آتی نخست‌وزیر انگلیس درباره اروپا وارد بحث و جدال و نزاع شدند.

بر اساس این گزارش،‌ کامرون قرار است روز جمعه در هلند درباره اروپا سخنرانی کند و طرح‌هایی را برای همه‌پرسی آتی روابط انگلیس با اتحادیه اروپا ارائه دهد.

«دیوید میلیبند» رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که همه‌پرسی آتی، تجارت انگلیس را محدود می‌کند اما نخست‌وزیر انگلیس بر این باور است که باید در خصوص یک رابطه بهتر مذاکره کنیم.

کامرون با فشارهایی برای برگزاری یک همه‌پرسی درباره ادامه عضویت در اتحادیه اروپا مواجه شده است و برخی از اعضای حزب وی، او را به دلیل عدم تلاش برای برگرداندن قدرت از اتحادیه اروپا به انگلیس مورد انتقاد قرار دادند.

قرار است نخست‌وزیر انگلیس در سخنرانی خود از سست شدن روابط انگلیس با اتحادیه اروپا به پشتوانه یک همه‌پرسی حمایت کند.

منتقدان می‌گویند که این عمل کامرون، این چشم‌انداز را به همراه دارد که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود و منافع تجاری انگلیس را به خطر می‌اندازد.

نزدیک به یکصد نماینده پارلمان انگلیس از حزب محافظه کار (حزب حاکم) خواستار برگزاری همه‌پرسی در پارلمان آینده این کشور یعنی بین سالهای 2015 تا 2020 هستند.

این گروه در نامه‌ای به دیوید کامرون خواستار متعهد شدن نخست‌وزیر به برگزاری همه‌پرسی درباره آینده رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا شده بودند.

دیوید کامرون در روزنامه ساندی تلگراف نیز اعلام کرده بود که منافع انگلیس در حفظ و حراست از بازار واحد اروپایی و خارج ماندن از یک اروپای فدرال است.

بسیاری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار معتقدند که انگلیس باید شرایط عضویت خود در اتحادیه اروپا را تغییر دهد و بسیاری از قدرتهای تفویض شده به اتحادیه را پس بگیرد.

کد خبر 198082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز