همشهری آنلاین: پلیس متروپلیتن لندن آخرین آمار مربوط به سقوط یک فروند بالگرد در مرکز لندن را اعلام کرد که بر اساس آن دو نفر کشته و 9 نفر مجروح شده اند.

آخرین آمار تلفات سقوط بالگرد در لندن

به گزارش ایرنا، ˈنیل باسوˈ یکی از فرماندهان پلیس لندن در محل حادثه به خبرنگاران گفت: در این حادثه دو نفر که یکی از آنان خلبان بالگرد بود، کشته شدند و 9 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: حال یکی از مجروحان وخیم است و چهار تن از مجروحان نیز به طور سرپایی در محل حادثه مداوا شدند... در حال حاضر پنج مجروح در بیمارستان بستری هستند.

این فرمانده پلیس اظهارداشت: این بالگرد یک بالگرد غیرنظامی بود که از منطقه ˈساریˈ در نزدیکی لندن پرواز کرده بود.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که هنگام حادثه فقط یک خلبان در بالگرد حضور داشته و فرد دیگری که جان خود را از دست داده احتمالا از عابرانی بوده است که در نزدیکی محل سقوط حضور داشته است.

وی از اظهارنظر درباره علت سقوط این بالگرد خودداری کرد و گفت که تیم تحقیقات سوانح هوایی بر روی این موضوع کار می کنند.

این بالگرد حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی (30/11 به وقت تهران) پس از برخورد با یک جرثقیل ساختمانی که بر فراز یک برج در حال ساخت قرار داشت، در منطقه ˈواکسالˈ لندن سقوط کرد و آتش گرفت.

در پی سقوط این بالگرد خیابان های منطقه واکسال مسدود شد و هنوز تعداد زیادی از ماموران پلیس و نیروهای امدادی در محل حضور دارند.

هنگام وقوع حادثه هوای شهر لندن کاملا مه گرفته بود و احتمال می رود که شرایط بد جوی و دید کم خلبان از جمله عوامل اصلی حادثه باشد.

یک شاهد عینی که هنگام وقوع حادثه در محل حضور داشت، گفت: بالگرد حوالی ساعت هشت صبح با برخورد به یک جرثقیل ساختمانی سقوط کرد و آتش گرفت. این جرثقیل در کنار برج در حال ساخت ˈسنت جورجˈ قرار دارد که در 54 طبقه در حال ساخت است.

ساختمان جدید و در حال ساخت سفارت آمریکا و همچنین ستاد مرکزی سازمان امنیتی ˈام آی 6ˈ انگلیس نیز در نزدیکی محل حادثه واقع شده اند.

به گفته پلیس در جریان این حادثه حداقل دو دستگاه خودرو که در محل سقوط بالگرد پارک بودند نیز آتش گرفتند.

برخی منابع خبری این بالگرد را از نوع ˈگاستا 109ˈ اعلام کرده اند.

ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس نیز از وقوع این حادثه و کشته و مجروح شدن 11 نفر در جریان آن ابراز تاسف کرد و از ˈواکنش سریعˈ نیروهای انتظامی و امدادی قدردانی نمود.

کد خبر 198071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز