همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسئولین حکومتی باید از حوزه اختیاراتشان در جهت مصالح امت استفاده کنند، خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: شما وظیفه دارید حقایق را به مردم بگویید که اگر فقط تماشا کنید خلاف وظیفه عمل کرده‌اید.

به گزارش مهر، آیت‌الله محمد یزدی در پنجمین جلسه هیات رئیسه خبرگان رهبری با کمیسیون‌های این نهاد با اشاره به اولویت‌های امروز کشور خطاب به مسئولین گفت: با توجه به شرایط و اوضاع داخلی و خارجی کشور زندگی مردم بیش از هر چیز از اولویت برخوردار است و می‌بایست مسئولین به نیازها و اولویت‌های آنان توجه کنند اما شاهدیم که بخصوص در سطوح عالیه خصوصاً در دولت و مجلس اقداماتی صورت می‌گیرد که برخلاف این اولویت‌هاست.

دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: از الآن مشاهده می‌شود که احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها وارد میدان شده و به فعالیت می‌پردازند و افکار عمومی مردم را از موضوعات اصلی منحرف می‌کنند اما مسئله روشن است. تنها در شرایط آرامش و بدون دغدغه می‌شود فکر کرد و تصمیم درست گرفت. بنابراین الآن زمان فکر کردن برای انتخاب درست است و به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری به این نکته اشاره کردند که کشور باید در آرامش باشد.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها حیات خود را در ایجاد بحران، اختلاف و جدل می‌بینند، تاکید کرد: در شرایط کنونی بیشتر نیازمند آرامش هستیم و حتی کسانی که خود را برای ریاست جمهوری آماده می‌کنند باید در نهایت آرامش و رعایت اصول اخلاقی و دینی به رقابت بپردازند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای نا آرام تنها موجب سوءاستفاده دشمنان خواهد شد، خطاب به اعضای مجلس خبرگان گفت: ما که وابستگی‌مان به ولایت بیش از دیگران است وظیفه‌مان برای حفظ آرامش در جامعه بیش از دیگران است البته اختلاف‌نظر و اختلاف‌سلیقه کاملا طبیعی است و هر کس‌ می‌تواند نظر خود را مطرح کند اما باید این را هم در نظر داشته باشیم که این اختلاف نظر فضای کشور را متشنج نسازد و موجب اختلاف نشود.

وی در ادامه به مسئولین حکومتی متذکر شد: کسانی که حکومت محدودی در دستشان است در هر سطحی و کسانی که در کنار مسئولیت حکومتی، اختیاراتی را هم دارند لازم است بدانند که نباید قضاوت تاریخ، ملت و نظارت عالیه خداوند را فراموش کنند و بدانند که این چند روز ریاست دوره‌ای است که می‌گذرد و آن چه که انجام می‌دهند و می‌گویند کلمه به کلمه و ذره ذره زیر ذره‌بین مردم قرار دارد بخصوص مردم ما که سیاسی هستند و در طی این 30 سال از عمر انقلاب اسلامی سختی‌های زیادی دیده‌اند و با تجربه شده‌اند لذا توصیه می‌شود که آنطور که مصالح امت است از حوزه اختیاراتتان استفاده کنید.

کد خبر 198066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز