چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روانشناسان می‌گویند: اگر باور داشته باشید که استرس دارید، این اختلال بیشتر در شما تشدید می‌شود.

stress

فکر کردن درباره اینکه تحت استرس هستید خیلی بیشتر از زمانی که واقعا استرس دارید می‌تواند شما را با مشکلات جدی مواجه سازد.

به گزارش ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید که در مجله آمریکایی کاردیولوژی به چاپ رسیده تاکید می‌کند: هر چه بیشتر به استرس فکر کنید، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروق کرونری در شما افزایش می‌یابد.

به گزارش ان بی سی، کارشناسان در این مطالعه شش مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا دریابند که باور کردن استرس چه تاثیری روی قلب دارد. نتایج این بررسی‌ها نشان داد افرادی که اظهار می‌کنند سطح بالاتری از استرس را دارند، 27 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و عروق کرونری هستند.

متخصصان طب رفتاری در مرکز سلامت قلبی و عروقی رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا در این مطالعه می‌گویند: درواقع هنگام فکر کردن درباره استرس، همان واکنش مشابه با زمان مواجه با یک عامل استرس‌زای خارجی در بدن بروز می‌کند. به بیان دیگر وقتی ذهن ما احساس می‌کند که باید واکنش نشان دهد یعنی زمانی که ما با یک موقعیت تنش‌زا مواجه می‌شویم، جسم ما نیز برای بروز عکس‌العمل به این شرایط، آماده می‌شود. وقتی جسم ما به این مرحله می‌رسد، آدرنالین فشار خون را بالا می‌برد تا انرژی را افزایش دهد و این پروسه فشار بیشتری را به قلب وارد می‌سازد. این واکنش قلبی و عروقی در شرایط استرس‌زا مثلا زمانی که چند کار مهم را همزمان باید مدیریت کنیم، مخرب و آسیب‌رسان است.

بنابراین تداوم اندیشیدن درباره استرس موجب تکرار واکنش‌های جسمی در بدن می‌شود و به تدریج سیستم قلبی و عروقی را فرسوده می‌کند.

 

کد خبر 198030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز