دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران در دوشنبه 25 دی ماه با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کنمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 112 در شرایط ناسالم قرار گرفت.

مهر نوشت: یوسف رشیدی گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، در حال حاضر در نمایشگر سنجش آلودگی، آلاینده منو اکسید کربن با 4 واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد 49، دی اکسید گوگرد با 7 واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد 50، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با15 واحد افزایش روی عدد 88 و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون با 27 واحد افزایش روی عدد139 ایستاده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: همچنین در حال حاضر آلاینده ازن با 2 واحد کاهش نسبت به روز گذشته روی عدد 18 قرار گرفته است.

رشیدی اظهار داشت: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی و به تدریج با افزایش ابر و وزش باد است به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.

وی افزود: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است.

کد خبر 197822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز