گروه بین‌الملل: در آستانه انتخابات پارلمانی در رژیم صهیونیستی جنگ تمام‌عیار در میان مقام‌های این رژیم بر سر ایران بالا گرفته است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای بقا در قدرت تلاش می‌کند در مرکز انتقادها برای هدر دادن میلیاردها دلار برای «توهم جنگ با ایران» قرار گرفته است.

نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو که در تبلیغات انتخاباتی خود تمام تلاشش را می‌کند تا با ادعای بزرگ‌نمایی خطر هسته‌ای ایران رأی به‌دست بیاورد روز گذشته اتهام «هدر دادن» میلیاردها دلار را برای اجرای طرح‌های بیهوده برای مقابله با ایران رد کرد. ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، در شدیدترین انتقاد علنی، با زیر سؤال بردن قصد واقعی نتانیاهو برای جنگ با ایران وی را به هدر دادن سه میلیارد دلار برای این ادعا که هیچ وقت عملی نخواهد شد متهم کرد. هفته گذشته، یوال دیسکین، رئیس سابق دستگاه امنیت داخلی اسرائیل(شاباک یا شین بت) هم با تأکید بر بلوف زدن نتانیاهو برای قصد حمله به ایران اعلام کرد که وی هزینه بسیاری را برای یک ماجراجویی بی‌منطق و احمقانه که هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید هدر داده است.ایهود اولمرت در گفت‌وگو با کانال دو تلویزیون این رژیم اعلام کرد که در دو سال گذشته ۱۱ میلیارد شِکل (معادل نزدیک به سه میلیارد دلار) برای اجرای طرح‌های امنیتی «توهمی» هدر رفته است. اولمرت هر چند نام ایران را نبرده است اما رسانه‌های این رژیم اعلام کرده‌اند که منظور او از «طرح‌های توهمی» هزینه‌هایی بوده که دولت اسرائیل صرف ادعای مقابله با خطر ایران کرده است.

حمله به فعالان مخالف شهرک‌سازی

بنیامین نتانیاهو همچنین برای به‌دست آوردن رأی افراط‌گرایان صهیونیست در تلاش برای استفاده از برگه شهرک‌سازی است. نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته درحالی‌که نخست‌وزیر این رژیم باردیگر بر ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری تأکید کرده با دستور مستقیم بنیامین نتانیاهو به چادرهای فعالان بین‌المللی مخالف این اقدام در منطقه موسوم به E - 1حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. با اعلام گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه E- 1در حد فاصل بیت‌المقدس و شهرک معاله آدومیم در کرانه باختری، معترضان فلسطینی و فعالان بین‌المللی با برپایی چادر در این منطقه تحصن کرده بودند تا اعتراض خود را به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی این رژیم اعلام کنند. با وجود موافقت دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی با ادامه تحصن اما بامداد روز گذشته بیش از ۵۰۰ نظامی رژیم صهیونیستی به چادرهای فعالان بین‌المللی از کشورهای مختلف حمله کرده و ضمن ضرب و شتم و بازداشت آنها اقدام به تخریب و جمع‌آوری چادرها کردند. دادگاه رژیم صهیونیستی روز جمعه طی حکمی اجازه داده بود که اردوی معترضان برای شش روز ادامه داشته باشد اما با دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و اعلام این منطقه به‌عنوان «منطقه نظامی» نظامیان این رژیم به فعالان بین‌المللی حمله کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به خبرنگاران اجازه دسترسی به منطقه را نداده‌اند و به همین‌خاطر اطلاعات دقیق از تعداد مجروحان این حمله در دست نیست. منابع فلسطینی اعلام کرده‌اند که حداقل شش نفر از فعالان بین‌المللی به‌دنبال ضرب و شتم از سوی نیروهای اسرائیلی به بیمارستانی در رام‌الله منتقل شده‌اند. حدود ۲۰۰ فعال حامی فلسطین از کشورهای مختلف روز جمعه چادرهای خود را برای برپایی کمپی به نام باب‌الشمس در این منطقه برپا کردند. مصطفی برغوثی، از سیاستمداران شناخته‌شده فلسطینی که در میان تحصن‌کنندگان بود در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی فعالان را محاصره کرده و اقدام به بازداشت یک به یک آنها کردند. معترضان حامی حقوق فلسطینی‌ها اعلام کرده بودند که با برپایی چادرهای خود در مقابل شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی منطقه‌ای مانند روستا را با نام باب‌الشمس به‌وجود خواهند آورد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما روز گذشته ساعاتی پس از حمله به فعالان بین‌المللی اعلام کرد که شهرک‌سازی در این منطقه به هر شکل ممکن صورت خواهد گرفت. نتانیاهو در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم اجازه نمی‌دهد که هیچ‌کس مانع از این اقدام شود.

کد خبر 197752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز