همشهری آنلاین: یک روز پس از انکه وزارت امنیت داخلی آمریکا به کاربران هشدار داد تا با توجه به کشف یک ضعف جدی امنیتی، نرم‌افزار جاوا را در کامپیوترهای‌شان غیرفعال کنند یا آن را بردارند، شرکت اوراکل سازنده جاوا می‌گوید به زودی برنامه‌ای برای رفع این مشکل امنیتی منتشر خواهد کرد.

java

به گزارش زد دی نت شرکت اوراکل که پس از خرید تصاحب شرکت بزرگ تکنولوژی سان میکروسیستم در سال 2009، مالک جاوا محسوب می‌شود، زمان‌ دقیق انتشار این برنامه تصحیح‌کننده را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود این برنامه در هفته آینده در دسترس قرار گیرد.

به گفته اوراکل بیش از 850 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان از پلاتفرم جاوا استفاده می‌کنند و این کامپیوترها در صورت غیرفعال نکردن یا برنداشتن فوری این برنامه ممکن است در معرض خطر قرار گیرند.

با وجود اینکه این خطا در جاوای 7 یافت شده است، اما اوراکل در بیانیه‌ای در سایت وابسته‌اش CNET اعلام کرد این خطا در نسخه‌های قدیمی‌تری این نرم‌افزار وجود ندارد.

سخنگوی اوراکل اعلام کرد: " اوراکل از خطای نرم‌افزار جاوای تلفیق‌شده با جستجوگرهای وب آگاه است. این خطا منحصر به جاوای 7 می‌شود. این خطا در نسخه‌های دیگر جاوا وجود ندارد، و بر اپلیکیشن‌های جاوا که به طور مستقیم نصب شده‌اند یا روی سرورها، کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و سایر وسائل کار می‌کنند، نیز تاثیری ندارد."

دولت آمریکا در اقدامی کم‌سابقه روز جمعه 11 ژانویه به کاربران کامپیوتر هشدار داد که برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها و نویسندگان بدافزار این نرم‌افزار را غیرفعال کنند.

این نگرانی وجود دارد که این ضعف امنیتی در جاوای 7 امکان نصب شدن غیرمجاز بدافزارهایی بر روی کامپیوترها را بدهد که اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند و برای سرقت هویت به کار روند. همچنین این خطر قوی وجود دارد که کامپیوترهای آلوده شده به عنوانی بخشی از یک "بات‌نت" گسترده‌تر - یک شبکه از ماشین‌های "زومبی"- برای انجام حملات "محرومیت از سرویس" (DoS) به شبکه‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی به کار روند.

کد خبر 197699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز