عباس تربن: زندگی در این روزگار، روی دور تند است. درس می‌خوانیم، امتحان می‌دهیم، قبول می‌شویم و... خلاصه به آرزوهای کوچکی که داریم می‌رسیم و تا چشم به هم می‌زنیم، بزرگ شده‌ایم.

به همین راحتی درگیر زندگی‌ای می‌شویم که برایمان درست کرده‌اند، نه زندگی‌ای که خودمان دنبالش بودیم؛ و در نهایت آن‌قدر سرمان شلوغ می‌شود که فراموش می‌کنیم دنبال ساختن زندگی موردعلاقه‌مان برویم. در این‌جا چند پیشنهاد ساده ارائه می‌شود که کمک می‌کنند اولین قدم‌ها را برای ساختن زندگی موردعلاقه‌مان برداریم.

 

توانایی‌هایت را روی کاغذ بیاور

فهرستی از توانایی‌هایی که در طول زندگی کسب کرده‌ای، فراهم کن. فراموش نکن هر وقت که چیز تازه‌ای را امتحان می‌کنی، توانایی تازه‌ای به تو اضافه می‌شود. البته اگر تمرین نکنی، بعضی از آن‌ها را از دست خواهی داد، ولی دسته‌ای از توانایی‌ها مثل دوچرخه‌سواری هستند که همیشه یادمان می‌مانند.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 683اشتیاق به ادامه‌دادن داشته باش

همه‌ی ما شک‌ها، ترس‌ها و شکست‌هایی در زندگی داشته‌ایم. اما یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: «هفت بار زمین بیفت و برای هشتمین بار بایست.» این یعنی که یادت باشد موفقیت گاهی در یک قدمی توست. کافی است ناامید نشوی و به حرکت ادامه بدهی.

 

چیز تازه‌ای یاد بگیر

اگر احساس می‌کنی در سواد و توانایی‌ات خلأ و سوراخی هست، سعی کن آن را با مطالعه و تمرین پر کنی. این خلأها موجب می‌شوند نتوانی به زندگی موردعلاقه‌ات دست پیدا کنی؛ پس به‌دنبال یادگیری چیزی برو که لازم است آن را یاد بگیری.

 

خودت را باور کن

خودت را باور کن و به توانایی‌هایت اعتماد داشته باش. تو همان چیزی هستی که فکر می‌کنی! فراموش نکن قدرتی در مثبت‌اندیشی هست که تو را قوی‌تر می‌کند.

 

اهدافت را مشخص کن

هیچ می‌دانستی آن‌ها که اهدافشان را روی کاغذ می‌آورند، شادترند؟ درست متوجه شدی،  همین کار ساده تو را به هدفت نزدیک‌تر می‌کند. چرا؟ چون به تو کمک می‌کنند به زندگی‌ای که دوست داری، نزدیک‌تر شوی.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 683با مثبت‌‌ها دوست باش

رابطه‌ات را با کسانی که از تو انرژی می‌گیرند، کم‌رنگ یا قطع کن. به‌جایش به برقراری ارتباط با کسانی فکر کن که  مثبت می‌اندیشند.

 

مشکل کوچک را حل کن

یکی از مشکلات کوچکی را که موجب آزارت می‌شود انتخاب کن و همه‌ی سعی‌ات را بکن که حلش کنی. این‌کار تأثیر بسیار خوبی در روحیه‌ات خواهد داشت.

 

 

کد خبر 197685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز