دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی گفت: برخورد با بدحجابی مختص زنان نیست بلکه با مردانی که با نوع پوشش غیر متعارف و آرایش خاص در جامعه ظاهر شوند نیز برخورد می‌شود.

سردار روزبهانی، در پاسخ به سؤالی در رابطه با نحوه اجرای طرح مبارزه با بدحجابی گفت: برخورد با بدحجابی از وظایف ذاتی پلیس می‌باشد ولی اجرای این طرح با شروع فصل گرما و تعطیلی مدارس شدت بیشتری به خود می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در این فصل طراحان و مدل سازان لباس فعالتر شده و برخی از آنها مدل‌های جدید و غیر متعارف را به بازار ارائه می‌دهند و این موضوع در فصول دیگر کمتر به چشم می‌خورد.

روزبهانی با تاکید بر این که اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی را نمی‌توان فصلی نامید، اضافه کرد: اقدامات نیروی انتظامی با توجه به شرایط زمانی از شدت بیشتری برخوردار می‌شود به همین منظور این طرح تعطیل‌بردار نیست و از ماموریت‌های ذاتی پلیس است.

مدیرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا در ادامه افزود: با بررسی و رجوع اجمالی به آمار مزاحمت برای نوامیس در سال 85، می‌بینیم بیشتر مزاحمت‌ها، برای خانم‌هایی اتفاق افتاده که نوع پوششان خارج از حد متعارف جامعه بوده است و درصدی از آدم‌ربایی و تجاوز به عنف نیز اختصاص به همین افراد داشته است.

وی اظهار داشت: بطور کلی پوشش‌های نامناسب برای جامعه ناامنی بوجود می‌آورد و بیشترین تعرضات نیز به افراد بدحجاب برمی‌گردد و این تعرض ممکن است یک متلک باشد یا آدم ربایی و تجاوز به عنف.

روزبهانی مسئولیت برخورد با بدحجابی را صرفاً از  وظایف پلیس دانست و تاکید کرد: نیروی مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز آمادگی دارند که هر گاه درخواست کنیم، با ما همکاری کنند.

برخورد با بدحجابی مردان

فرمانده انتظامی تهران نیز اظهار داشت: در مرحله دوم برخورد با بدحجابی با بدحجابی مردان برخورد می‌شود، که در هنگام اجرای این قسمت از طرح مصداق‌های آن نیز گفته خواهد شد.

سردار احمدرضا رادان همچنین در ارتباط با برخورد قضایی نیز گفت: در مواردی که فرد دارای رفتار‌های ناهنجار و یا غیر قابل اصلاح است به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

وی با اشاره به جلسه‌های تشکیل شده در سال گذشته با صنف‌های تولید و پخش لباس  در خصوص این طرح گفت: امیدواریم که وضعیت تولید لباس و پوشیدن آن به گونه‌ای باشد که با اجرای این طرح از روند بدحجابی کاسته شده و در نهایت به توقف آن منجر شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، پایان زمان این طرح را موقعی اعلام کرد که به سرانجام برسد و مظاهر بدحجابی از سطح جامعه جمع شود.

رادان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعلام مرجع تعیین مصداق‌های بدحجابی گفت: این مصادیق از نظرهای عموم گرفته شده و مصداق‌هایی است که  مراجع انتظامی و قضایی مورد تشخیص قرار می‌دهند.

رادان اظهار داشت: علاوه بر30 گشت انتظامی و ارشاد تعدادی گشت‌های نامحسوس و 15 دستگاه گشت تجمعی شامل" فولکس و هایس" نیز در طرح همکاری می‌کنند.

این در حالی است که جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سئوالی در خصوص برخورد با مردان بدپوشش نیز اظهار کرد: برخورد با این افراد تا چند ماه آینده شروع می‌شود.

به گفته وی در این طرح برخوردها و تذکرات شامل کسانی است که لباس‌هایی با آرم‌های زننده به تن کرده، گردنبندهایی با علایم خاص انداخته و به طور کلی مشمول مصادیقی از این دست هستند.

سردار ساجدی‌نیا افزود: برای اجرای این طرح با معاونت انتظامی وزارت کشور هماهنگی لازم صورت گرفته است و شخص وزیر کشور نیز در جریان موضوع قرار دارد.

وی تصریح کرد: در طرح برخورد با بدحجابی، سعی شده نقاط بیشتری از شهر تحت پوشش قرار گیرد و همان‌طور که پیش از این اعلام شد، در طرح مذکور، ارشاد متخلفان در دستور کار قرار دارد و پس از آن برخورد انتظامی و قضایی صورت می‌گیرد.

سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: افرادی که قرار است برخورد انتظامی با آنها صورت گیرد به چهار پایگاه مشخص شده پلیس امنیت منتقل می‌شوند و پس از اخذ تعهد، با لباس‌های مناسبی که خانواده آنها برایشان می‌آورند، آزاد می‌شوند.

یکی از شعارهای اصلی دولت

از سوی دیگر وزیر کشوردر تازه‌ترین اظهار نظر درباره این طرح آن را جدید ندانست و تصریح کرد: یکی از شعارهای اصلی دولت، ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی خانواده‌ها و دفاع از حقوق زنان است تا کسی در معابر مزاحم آنها نشود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: ناجا از دو سال گذشته حرکت خوبی را در این زمینه آغاز کرده و در تداوم آن امسال نیز گشت های ارشاد فعال خواهند بود.

وی یادآور شد: جهت‌گیری اصلی در این طرح توجیه، ‌ارشاد، تذکر و برخورد با افرادی است که هنجارشکنی می‌کنند.

کد خبر 19759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز