پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سال دو هزار و دوازده سالی گرم و فاجعه بار برای آمریکا بود در حالی که دمای هوا در سطح جهانی چندان افزایش نیافت.

به نوشته روزنامه لوموند در اینترنت، آژانس فدرال نظارت بر آب و هوا و اقیانوس اعلام کرد دمای متوسط هوا در سال گذشته در خاک آمریکا یک و هفتاد و هشت صدم درج سانتیگراد بیش از متوسط قرن بیستم و پنجاه و شش صدم سانتیگراد بیش از رکود قبلی مربوط به سال 1998ا بوده است.

در سال گذشته سی و چهار هزار و هشت رکود دمای روزانه و سیصد و پنجاه و شش رکود مطلق (دمای بسیار بالایی که در فصل بی‌سابقه بوده است) به ثبت رسید.

علاوه بر دمای استثنایی هوا، این مرکز آب وهوایی اعلام کرد سال 2012، پانزدهمین سال بسیار خشک از سال 1895 بوده است.

drought

کمبود بارش سطح رودخانه می سی سی پی را که یکی از شریان‌های مهم حمل و نقل کالاست به حد بی سابقه ای کاهش داد و باعث اختلال در تردد کشتی های باری شد.

روی عکس کلیک کنید

در جنوب کشور عملیات تزریق آب برای استخراج گاز شیست بعلت کمود آب متوقف شد. در ماه ژوئیه ، در شصت و یک درصد از خاک آمریکا وضع خشکسالی اعلام شد.

ترکیب دو پدیده گرما و خشکسالی به میزان قابل توجهی بازده محصولات کشاورزی را در بسیاری از مناطق کاهش داد و باعث آتش سوزی های گسترده در مرکز و غرب کشور شد.

در سال دو هزار و دوازده، بیش از سه میلیون و هفتصد هزار هکتار از اراضی جنگلی آمریکا نابود شدند.

اما به گفته آژانس فدرال نظارت بر آب و هوا و اقیانوس، حادثه قابل توجه سال گذشته در آمریکا نه گرما بود و نه خشکسالی، بلکه طوفان سندی بود که با توجه به دمای بسیار بالای اقیانوس اطلس توانست خسارات بسیاری به بار آورد.

سیل در شهر نیویورک، قطع برق هشت میلیون خانوار، مرگ دست کم صد و سی نفر و شصت میلیارد دلار خسارت از آثار این طوفان بود.

کد خبر 197480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز