رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان مخالف افزایش 18درصدی حقوق از سال آینده هستند و باید طبق ماده96 قانون تأمین اجتماعی و براساس نرخ تورم حقوق آنها افزایش یابد.

علی‌اکبر خبازها با بیان اینکه در حال حاضر تورم واقعی در کشور حدود 50درصد است، گفت: در اعلام بانک مرکزی درخصوص نرخ تورم که مبنای افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده است شک داریم.خبازها بیان داشت: اعلام کرده‌اند که حقوق بازنشستگان سال آینده 18درصد افزایش می‌یابد که مخالف آن هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این موضوع با افزایش حقوق متفاوت است و از سال آینده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می‌شود.وی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان معوقه‌ای از سال88 است که مقداری از آن پرداخت شده و بقیه از ابتدای سال آینده پرداخت می‌شود.

اگر قرار باشد قانون همسان‌سازی‌ برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده اجرا شود، قطعا مقداری به حقوق‌هایشان اضافه خواهد شد. ‌گفته شده که افزایش ناشی از اجرای این قانون از ابتدای سال92 محاسبه و به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود. تا اینجای کار بازنشستگان تأمین اجتمای یک افزایش حقوق با قانون همسان‌سازی‌ خواهند داشت.

براساس آنچه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده به حقوق بازنشستگان 18درصد اضافه خواهد شد، سؤال این است که این افزایش 18درصدی براساس حقوق بازنشستگان بعد از قانون همسان‌سازی‌ محاسبه می‌شود یا پیش از آن؟ از طرف دیگر همسان‌سازی‌ براساس حقوق با افزایش 18درصد محاسبه می‌شود یا نه؟

کد خبر 197431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز