چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اریک اشمیت به عنوان رئیس شرکت گوگل به سروکار داشتن با فناوری‌های بسیار پیچیده عادت دارد، از این رو عجیب نیست که در زمان مواجه با نمونه‌های بسیار ابتدایی، بهت‌زده شود.

اریک اشمیت

به گزارش NBC، از این رو زمانی که اشمیت طی سفرش به کره شمالی از کتابخانه دانشگاهی بازدید کرد، با دیدن رایانه‌هایی بسیار قدیمی در این کتابخانه از حرکت بازمانده و ترجیح داد از این تجهیزات سالخورده عکاسی کند. وی در بازدید از کتابخانه دانشگاه کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ دانشجویانی را دید که درحال گشت و گذار در اینترنت بودند و حتی از موتور جستجوی گوگل نیز استفاده می‌کردند.

بازدید اریک اشمیت از کره شمالی

با این‌همه استفاده از رایانه‌ها در کره‌شمالی امری به دور از هنجارهای جامعه است و دولت تمامی تلاش خود را در محدود ساختن رایانه و دسترسی به اینترنت انجام می‌دهد.

دلیل سفر اشمیت به این کشور علاقه وی به برخی از مسائل اقتصادی از در این کشور همچنین بوده است.با این همه گفته می‌شود این سفر، سفری خصوصی و ماموریتی انسان دوستانه در جهت نجات یکی از شهروندان آمریکایی نیز بوده است.

بازدید اریک اشمیت از کره شمالی

تصمیم اشمیت به عنوان یکی از بلند‌مرتبه‌ترین روسای آمریکا،‌برای سفر به کره شمالی، انتقادات بسیاری را به همراه داشت. اشمیت به همراه فرماندار نیو‌مکزیکو و رئیس مرکز ایده‌های گوگل به این سفر رفته است. کره شمالی درحال حاضر یکی از شهروندان آمریکایی را به جرم انجام فعالیت‌های خصومت‌آمیز علیه دولت کره شمالی دستگیر کرده و به 10 سال زندان محکوم کرده‌است.

بازدید اریک اشمیت از کره شمالی

با وجود اینکه سه دانشگاه در کره شمالی به اینترنت دسترسی دارند، این دسترسی بسیار محدود بوده و تنها برای استفاده از مطالب علمی تعریف شده‌است. اکثریت مردم در کره شمالی هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند. در واقع رایانه‌های کتابخانه‌های این سه دانشگاه به سروری متصل است که تنها امکان استفاده از رسانه‌های آنلاین محلی و دسترسی به مطالب تایید شده مقامات کره‌ای را می‌دهد.

کد خبر 197387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز