در ادامه واکنش‌های بین‌المللی علیه تأیید حکم حبس ابد رهبران مخالفان بحرینی، سازمان عفو بین‌الملل دستگاه قضایی بحرین را غیرعادلانه و دارای انگیزه‌های سیاسی خواند.

در بیانیه این سازمان آمده ‌است: دستگاه قضایی که یک نیروی امنیتی را به‌خاطر شلیک از نزدیک به مردم معترض به چند سال حبس محکوم می‌کند اما معترضان را به‌خاطر راهپیمایی به حبس ابد محکوم می‌کند، عادلانه نیست.دادگاه تجدید نظر بحرین روز دوشنبه ضمن رد درخواست تجدیدنظر رهبران مخالفان، حکم حبس ابد و حبس‌های طولانی‌مدت آنها را تأیید کرد.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است: زمانی که علیه مخالفان حکم زندان ابد صادر می‌شود نمی‌توان گفت که عدالت برقرار شده است، این در حالی است که برای افسری که از فاصله نزدیک به افراد شلیک کرده، فقط حکم هفت سال زندان صادر شده است.همزمان با تأیید احکام حبس طولانی برای رهبران مخالفان بحرینی، اعتراض‌های خیابانی در منامه و اطراف آن شدت گرفته است. این تظاهرات دیروز به درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی منجر شد. منابع وابسته به مخالفان از یورش نظامیان رژیم بحرین به تظاهرات‌کنندگان با بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور خبر دادند.

کد خبر 197299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز