همشهری آنلاین: اسمارت‌فونها تا تبدیل شدن به کنترل از راه دوری برای زندگی انسانها در جدید‌ترین نمایشگاه الکترونیک‌های مصرفی چند روز بیشتر فاصله ندارند.

CES

به گزارش CNN، نمایشگاه CES 2013 بزرگترین نمایشگاه سالانه الکترونیک‌های مصرفی است که در لاس‌وگاس برگزار می‌شود و شرکت‌های بزرگ و کوچک تکنولوژیکی برای ارائه جدید‌ترین دستاوردهای خود در آن حضور پیدا می‌کنند.

درصورتی که این نمایشگاه بخواهد به سال جدید میلادی وجه‌ای تکنولوژیکی ببخشد، ممکن است در سال جدید بتوانید درحالی که برنامه‌ای تلویزیونی را بر روی موبایل خود مشاهده می‌کنید، در خودرویی کاملا خودکار به سمت محل کار خود حرکت کنید. شرکتها در نمایشگاه امسال به اتصال دادن تجهیزات مختلف به اینترنت ادامه خواهند داد و امکان کنترل کردن این تجهیزات،‌از چراغ‌های خانه تا تجهیزات آشپزخانه را از طریق موبایل برای شما به وجود خواهند آورد.

در نمایشگاه امسال الکترونیک‌های مصرفی تغییرات بزرگی ایجاد شده‌است که مهمترین آنها عدم حضور مایکروسافت در این نمایشگاه است، همچنین شرکت‌های تولید کننده موبایل نیز انتشار اخبار مربوط به جدید‌ترین محصولات خود را به کنفرانس جهانی موبایل موکول کرده‌اند. اما این نمایشگاه هرگز نمی‌تواند خالی از تجهیزات جدید و هیجان‌انگیز و کشفیات باورنکردنی باشد:

تلویزیون محتوی‌محور

در نمایشگاه امسال الکترونیک‌های مصرفی باید در انتظار تلویزیون‌های بزرگتر،‌باریک‌تر و خلاقانه‌تری بود. نمایشگر این تلویزیون‌های از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قیمت آنها نیز برای مصرف‌کنندگان عادی بیش از اندازه زیاد است. احتمالا سامسونگ تلویزیونی را رونمایی خواهد کرد که شفاف است. وستینگ‌هاوس نیز قصد دارد تلویزیونی 110 اینچی LED با وضوح تصویری 4K ارائه کند.

اما بزرگترین خبر تلویزیونی امسال درباه تلاش بی‌پایان صنعت تلویزیون برای شکستن این جعبه‌های زیبا و انتقال دادن محتوی آنها به درون تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها است. طی سال‌های گذشته نحوه استفاده از محتوی توسط کاربران به اندازه‌ای قابل توجه تغییر یافته‌است. محتوی‌ها از وب‌سایت‌های مختلف خریداری می شوند و یا با اشتراک در شبکه‌های مختلف قابل استفاده می‌شوند. کاربران می‌خواهند برنامه‌های مورد علاقه خود را بر روی گوشی‌هایشان ببینند و در حین دیدن برنامه‌ها بر روی توئیتر درباره آن اظهارنظر کنند. از این رو شرکت‌های تلویزیونی تلاش خواهند کرد تا تلویزیونها را به اینترنت متصل سازند و محتوی را میان تجهیزات موبایل،‌تبلت‌ها و تلویزیون‌ها به اشتراک بگذارند.

خودکار‌سازی منازل و هنر اتصال همه‌چیز به همه‌چیز

درصورتی که تولیدکنندگان الکترونیک‌های مصرفی بر سر حرف خود باقی بمانند، تجهیزات محدودی در خانه‌ها باقی خواهند ماند که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار نخواهند بود. حسگرهای ارزان قیمت به راحتی می‌توانند ابزارهای مختل را به ابزارهایی هوشمند تبدیل سازند که بخشی از مسئولیت تفکر کاربر را به عهده خواهند گرفت. تجهیزات خانگی هوشمند یکی از رایج‌ترین محصولات ارائه شده در CES 2013 خواهند بود.

خودروهای هوشمند آنلاین

شرکت‌های خودروسازی در CES امسال حضوری پررنگ‌تر خواهند داشت و شرکت‌هایی از قبیل فورد، تویوتا، هیوندای، آئودی و دیگر شرکت‌ها فناوری‌های خود را برای هوشمند‌تر شدن خودروها به نمایش خواهند گذاشت. خودروهای خودکار که از ترکیبی از دوربین‌ها و حسگرها و GPS برای حرکت در جاده‌ها استفاده خواهند کرد در این نمایشگاه به وفور دیده خواهند شد. همچنین این خودروها برای بهبود مسیریابی، کنترل بهتر عملکرد خودروف و هشدار دادن به راننده به اینترنت متصل خواهند بود و اتصال میان موبایل‌ها و خودرو نیز فراهم خواهد بود. خودروها به ترکیب کنترل صوتی، اپلیکیشن‌ها و سرگرمی‌ها در ساختار خود ادامه خواهند دادو ممکن است دربرخی از آنها سیستم عامل اندروید نیز مشاهده شود.

اسمارت‌فونهای محبوب 5 اینچی

احتمالا رونمایی از موبایل‌ها و اسمارت‌فونها در CES امسال به حداقل خود خواهد رسید زیرا بیشتر شرکت‌ها ترجیح داده‌اند رونمایی از محصولات خود را در کنگره جهانی موبایل انجام دهند. با این‌همه چند اسمارت‌فون در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد که از چند وجه مشترک برخوردار خواهند بود: سیستم عامل اندروید،‌نمایشگر 5 اینچی و 1080 پیکسلی، پردازشگر چهار هسته‌ای و دوربین 13 مگاپیکسلی.

رایانه‌های لمسی و تبلت‌های ارزان‌قیمت

برترین رایانه CES سال گذشته الترا‌بوکها بودند اما این بخش از صنعت رایانه اکنون از تب‌و تاب افتاده است و تمرکز اصلی نمایشگاه امسال تبلت‌/لپ‌تاپ‌های هیبریدی تحت ویندوز هشت خواهند بود. این سیستم عامل جدید مایکروسافت ویژه رایانه‌های لمسی ساخته شده و به نظر می‌آید به شدت مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است. همچنین در این نمایشگاه تبلت‌های 100 دلاری اندرویدی به وفور عرضه خواهند شد.

کد خبر 196966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز