همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی کاراته روز پنجشنبه (14 دی) با صدور اطلاعیه‌ای حجاب بانوان در مسابقات جهانی را تایید کرد.

karate

پس از این که در اجلاس فدراسیون جهانی کاراته در روزهای واپسین آبان ماه امسال در پاریس فرانسه با حضور بانوان کشورهای مسلمان در رقابت‌های جهانی با حفظ حجاب موافقت شد و قرار شد در ژانویه سال 2013 این موضوع رسماً به کشور عضو ابلاغ شود، فدراسیون جهانی کاراته روز پنج شنبه با صدور اطلاعیه ای موضوع حجاب در رقابت‌های جهانی را رسماً مورد تایید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، کمیته اجرایی فدراسیون جهانی کاراته بعد از بررسی حجاب اسلامی و به مدت بیش از دو سال، یک مدل حجاب سیاه رنگ را که سر و پشت گردن کاراته‌کا را می پوشاند، تایید کرد.

فدراسیون جهانی کاراته با انتشار بیانیه‌ای در روز پنجشنبه اعلام کرد این فدراسیون همواره نسبت به تنوع خانواده جهانی کاراته در پنج قاره جهان حساس بوده است، از همین رو زنان ورزشکار مسلمان می‌توانند با حجاب در رقابت‌ها شرکت کنند. این قانون از اول ژانویه سال جدید میلادی به مورد اجرا گذاشته می‌شود و استفاده از حجاب در تمام سطوح از هم اکنون امکان‌پذیر است.

فدراسیون جهانی کاراته با تایید استفاده از پوشش حجاب برای تمام رقابت‌ها امکان پذیرفته شدن این رشته به برنامه بازی‌های المپیک 2020 را افزایش داده است. این اقدام فدراسیون کاراته مطمئنا در تصمیم‌گیری کمیته بین‌المللی المپیک که درحال حاضر در بررسی درخواست کاراته برای حضور در المپیک 2020 است، تاثیرگذار خواهد بود. کاراته جزو هفت رشته ورزشی است که برای قرار گرفتن در برنامه المپیک 2020 رقابت می‌کنند.

براساس این گزارش، بیانیه فدراسیون جهانی کاراته می‌افزاید، با توجه به این واقعیت و اختیارات خود از سوی 100 میلیون کاراته‌کا در سراسر جهان، تصمیم به تایید حجاب یک تصمیم تاریخی است و موید جهانی بودن و قدرت یکپارچگی کاراته و فدراسیون جهانی کاراته است.

 

کد خبر 196922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز