همشهری آنلاین: هیات انتخاب و داوری بخش کاریکاتور پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، با نزدیک شدن به روزهای پایانی مهلت ارسال آثار این دوره از جشنواره معرفی شدند.

کارتون

به گزارش همشهری آنلاین، کامبیز درم‏بخش، جواد علیزاده، سید مسعود شجاعی ‏طباطبایی، محمد حسین نیرومند و غلامعلی لطیفی هنرمندانی هستند که انتخاب و داروی آثار بخش کاریکاتور این دوره از جشنواره تجسمی فجر را بر عهده دارند.

بهمن عبدی دبیر رشته کاریکاتور پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با اعلام این خبر گفت: امسال تصمیم گرفته شده است بر کیفیت آثار نظر بیشتری داشته باشیم تا کمیت زیرا، جشنواره فقط به صورت موضوعی برگزار می‌شود و ممکن است کمیت را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: در دوره‌هایی که موضوع جشنواره آزاد بود؛ هر هنرمندی می‌توانست آثار ده سال پیش خود را هم ارسال کند و ممکن بود داوران هم متوجه آن نشوند.

هر چند ما در فراخوان همواره بر اینکه آثار جدید ارائه شود تاکید می‌کنیم؛ اما در همه دنیا نماینده نداریم که بدانیم آیا اثر جدید هنرمند است یا نه.

عبدی ادامه داد: در حال حاضر هنرمندان ‌می‌توانند شش اثر با موضوع خاص که اعلام شده ارسال کنند و طبیعی است آمار آثار نسبت به دوره‌های قبل پایین می‌آید؛ اما حسن موضوعی بودن این است که آثار بی‌ارتباط ارائه نمی‌شود.

دبیر رشته کاریکاتور پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال پنج داور با تجربه و شاخص در جشنواره داریم و در یک مرحله کار انتخاب و داوری آثار را انجام خواهیم داد.

چون مثل همیشه جشنواره با موضوع آزاد برگزار نمی‌شود که توقع رسیدن چهار هزار اثر را داشته باشیم و در عین حال بخش‌های جنبی مثل طراحی کاراکتر یا بخش چهره هم نداریم. برای همین کار انتخاب و داوری را در یک مرحله انجام می‌دهیم.

رشته کاریکاتور پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر فقط به گرایش کارتون موضوعی اختصاص دارد، که هر هنرمند می‌تواند حداکثر شش اثر را با موضوع «توهم دشمن» به جشنواره ارائه کند.

شرکت کنندگان این بخش نیز باید طبق قوانین اعلام شده در فرم ثبت نام سایت، تصاویر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار خود را تا 15دی ماه جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند.

کد خبر 196268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز