دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین قسمت از سری آثار «جیمز باند» مرز فروش یک میلیارد دلار را شکست.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «سقوط آسمانی» ساخته‌ «سام مندس» محصول کمپانی سونی در تعطیلات آخر هفته توانست به مجموع فروش یک میلیارد دلار برسد.

این فیلم در آمریکا به فروش 6 / 289 میلیون دلار و در سینماهای جهان فروش بین‌المللی 6 / 710 میلیون دلار را بدست آورد تا علاوه‌ بر ثبت رکورد بیشترین فروش تاریخ کمپانی سونی، بتواند پرفروش‌ترین فیلم در میان آثار جیمز باند لقب بگیرد.

«سقوط آسمانی» در هفته جاری توانست مجموع فروش خود را در انگلیس از 161 میلیون دلار بگذراند تا اولین فیلم تاریخ سینمای این کشور نام بگیرد که مرز فروش 100 میلیون پوند را رد کرده است.

«سقوط آسمانی» پس از فیلم‌های انتقام جویان (51 / 1 میلیارد دلار) و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (08 / 1 میلیارد دلار) سومین فیلمی بود که در سال 2012 مرز فروش یک میلیارد دلار را پشت سر گذاشت.

علاوه‌بر «دانیل گریک» بازیگران دیگری چون «خاویر باردم»، «نوآمی هریس» و «رالف فینس» در فیلم «سقوط آسمانی» ظاهر شده‌اند.

منتقدین سینما معتقندند فیلم «سقوط آسمانی» شانس زیادی برای درخشش در جوایز اسکار 2013 دارد.

از بین فیلم‌های قبلی جیمز باند تنها «پنجه طلایی» در بخش صدا و «گلوله آتشین» در بخش جلوه‌های ویژه موفق به کسب جایزه اسکار شده‌اند.

البته طی سال‌های گذشته مسئولان برگزارکننده جایزه بافتا برخورد بهتری با سری فیلم‌های جیمز باند داشته‌اند و طی سال‌ها جوایزی از سوی این آکادمی به سری فیلم‌های جیمز باند تعلق گرفته است.

البته طی سال‌های گذشته از بین سری فیلم‌های جیمزباند فیلم «پنجه طلایی» در سال 1964 در بخش جلوه‌های ویژه و «گلوله آتشین» در سال ‌1965 در بخش جلوه‌های ویژه موفق به کسب جایزه اسکار شده‌اند و فیلم‌های «الماس‌ها ابدی‌اند» در سال 1971 برای بهترین صداگذاری، «زنده بمان و بگذار بمیرد» در سال 1973 در بخش بهترین ترانه، «جاسوسی که دوستم داشت» در سال 1977 در بخش کارگردانی و بهترین ترانه، «مون راکر» در سال 1979 در بخش جلوه‌های ویژه و «فقط به خاطر چشمان تو» در سال 1981 برای بهترین ترانه نامزد کسب اسکار شده‌اند.

 

کد خبر 196260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز