مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین-هلن صدیق بنای: معماری فضای شهری، اساس زندگی سالم و آرام شهروندان را در یک شهر بزرگ و پر ترافیک را تضمین می‌کند.

حلقه پل عابر پیاده

ساخت این پل بزرگ دایره شکل و حلقه مانند، نشانه پیشرفت معماری فضای شهری در چین است. عرض این پل اجازه می‌دهد 15 انسان بالغ شانه به شانه و در کنار هم بر روی آن راه بروند.

 این پل عابر پیاده پنج راه و  پله برقی ورودی و خروجی در اطراف خود دارد تا سهولت رفت و آمد افراد را تسریع سازد. قدم زدن بر روی این پل به یکی از سرگرمی‌های مردم چین و به یک مکان زیبای توریستی تبدیل شده است.

این پل به ترافیک شهر شانگهای کمک فراوانی کرده است. نام این پل لوجوزیو یا  Lujiazuiاست که ساخت آن به تازگی به پایان رسیده است.

این پل به شکل یک فضای عمومی برای پیاده روی و محل عبور طراحی شده است. این پل بسیار بالاتر از هیاهو و ترافیک شهری قرار دارد.

 

حلقه پل عابر پیاده

پل از نمای بالا

حلقه پل عابر پیاده-چین

نمای نزدیک‌تر با فضای سبز شهری

حلقه پل عابر پیاده-چین

پل حلقه‌ای عابر پیاده

 

این پل حلقه مانند، روگذر، در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های شهر و سوژه جدید عکاسان و خبرنگاران تبدیل شده است. هر کدام از عکاسان سعی می کنند زیباترین و مناسب‌ترین زاویه را برای عکاسی از این پل را انتخاب کنند.

پل در منطقه  تجاری پودونگ- شانگهای ساخته شده است که بسیار شلوغ و پر تردد است. این پل رونق بیشتری به تجارت این منطقه بخشیده و باعث شده مغازه‌، رستوران و کافی شاپ‌های بسیاری باز شده و یا فعال‌تر شوند. چرا که خروجی و وردی پله‌های این پل به داخل و یا نزدیک پاساژ‌های  تجاری و مرکز خرید منطقه است و مردم برای خرید، غذا خوردن یا استراحت به راحتی وارد آنها می‌شوند.

 
این پل حدود 20 متر بالاتر از سطح خیابان است. و به دلیل مناظر و دید خوبی که از شهر به گردشگران و عابران پیاده می‌دهد، باعث شده، آنها از راه‌رفتن و نشستن بر روی سکو‌های روی پل لذت ببرند.

این پل نمونه‌ای از طراحی صحیح معماری فضای شهری است که در نوع خود زیبا و بی‌نظیر است.

http://www.architizer.com

 

کد خبر 196147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز