همشهری آنلاین: رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به رد درخواست مسکو از سوی رئیس مخالفین سوری برای مذاکره،گفت: با دنباله دار شدن ناآرامی‌ها در سوریه قطعا دامنه این بحران به کشورهای همسایه این کشور همچون لبنان ،عراق و ترکیه کشیده خواهد شد و فضای خونباری در منطقه ایجاد خواهد شد.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در خصوص رد دعوت مسکو از رئیس مخالفین سوری برای مذاکره، اظهار داشت: به دلیل اینکه در میان تروریست‌های سوری اجماعی وجود ندارد، هیچ گاه بحث و گفت‌و گو برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک از سوی معارضین جدی گرفته نمی شود و وهمچنان اصرار به ادامه حضور نظامی در بحران سوریه دارند.

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده مردم تهران ، ری، اسلامشهرو شمیرانات در مجلس شورای اسلامی که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است،  با بیان اینکه بیش از این نیز جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برقراری آتش بس و رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک را ارائه کرده بود، تصریح کرد: تروریست‌های سوری به دلیل اینکه تحت امر غرب و ترکیه قرار گرفته‌اند اعتقادی به راه‌های دیپلماتیک نداشته و پیشنهادات آتش بسی را که ارائه می شود را نادیده می گیرند.

وی با تاکید اینکه آمریکا تعیین کننده سیاست‌های کلان حضور معارضین در سوریه و ترکیه مسئول آموزش معارضین را برعهده دارند، گفت: فرصت برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه در حال از دست رفتن است اما معارضین مسلح به این امر توجه نمی کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با یادآوری رد درخواست مسکو از سوی معارضین،ادامه داد: با دنباله دار شدن ناآرامی‌ها در سوریه قطعا دامنه این بحران به کشورهای همسایه این کشور همچون لبنان ،عراق و ترکیه کشیده خواهد شد و فضای خونباری در منطقه ایجاد خواهد شد.

رئییس کمیته دفاعی مجلس با بیان اینکه تنها گذار از بحران سوریه باید در چارچوب گفت‌و گو میان دولت و احزاب مخالف صورت گیرد، خاطر نشان کرد: تحولات دمشق باید به صورت سوری -سوری حل و فصل شود و تا زمانی که کشورهای خارجی در امور داخلی این کشور دخالت داشته باشند ثبات و آرامش به این کشور باز نخواهد گشت.

در پی دعوت روسیه از مخالفان برای سفر به مسکو و مذاکره در باره سوریه، رئیس معارضین سوری شرط برکناری اسد و عذرخواهی مسکو از مردم سوریه را برای گفت و گو گذاشت.

 

کد خبر 196144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز