همشهری آنلاین: نمایشگاه دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در رشته های نقاشی، کاریکاتور، پوستر و تصویر سازی در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در رشته های نقاشی، کاریکاتور، پوستر و تصویر سازی با حضور حمید شاه آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری، اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه حمید شاه آبادی معاون وزیر در امور هنری با توجه به برگزاری دومین دوره یادواره هنری تجلی بصیرت گفت: هنرمندان پیشتازان روایت تاریخ به زبان هنر هستند و هنرمندان عرصه های مختلف هنری با استفاده از ابزار و زبان خاص هنری خود آثاری را تولید، روایت و به نمایش می‌گذارند.

معاون وزیر در امور هنری با توجه به آثاری که در دومین دوره به نمایش در آمده است، گفت: هنرمندان با توجه به درک عمیق و متفاوتی که از حوادث اجتماعی دارند، آثاری را خلق کرده اند و امروز شاهد رشد کمی و کیفی آثار این هنرمندان در این دوره هستیم.

اصغر امیرنیا دبیر کل دومین دوره یادواره هنری تجلی بصیرت در مراسم افتتاحیه گفت: در 9 دی ماه مردم از انقلاب اسلامی و آرمانهای ولایت و رهبری دفاع کردند و نقطه عطفی در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی رقم خورد.

مردم با حضورپر شور خود 9 دی ماه را در تاریخ ثبت و ماندگار کردند و هنرمندان نیز این حماسه را به تصویر کشیدند.

دومین یادواره تجلی بصیرت بیانگر همراهی هنرمندان با حماسه 9 دی است که در این دوره شاهد استقبال هنرمندان زیادی از این جشنواره هستیم.

در این نمایشگاه 31 اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، 17 اثر از موزه شهدا، 14 اثر از موزه هنرهای دینی امام علی (ع) و159 اثر از آثار هنرمندان شرکت کننده در 4 بخش رقابتی به نمایش در آمده است.

در دومین یادواره هنری تجلی بصیرت 760 اثر از 229 هنرمند به دبیرخانه ارسال که از این تعداد؛ در رشته های نقاشی 31 اثر، پوستر 26 اثر، تصویر سازی 30اثر و کاریکاتور 72 اثر از 86 هنرمند انتخاب و به نمایش در آمده است.

همچنین در ارتباط با دومین یادواره هنری بصیرت، ورک شاپ یک روزه با حضور 30 هنرمند از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته نقاشی، از ساعت 10 تا 17 در فضای باز موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا پایان دی ماه همه روزه به جزجمعه ها و ایام تعطیل از ساعت 10 تا 18 به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 88951965 تماس بگیرند.

 

کد خبر 196130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز