همشهری آنلاین: گرچه مهلت قانونی برای ارائه نسخه‌ای از فیلم‌ها به دفتر جشنواره فیلم فجر برای بازبینی توسط هیات انتخاب چند روزی است که به پایان رسیده، اما شنیده‌ها حاکی از آنست که هنوز هیچ نسخه‌ای از "چ" به کارگردانی حاتمی‌کیا به فجر ارائه نشده است.

فیلم چ

به گزارش مهر، فیلم"چ" که مدتی پیش با جنجال فراوان سکانس‌های پایانی آن بدون حضور بازیگر نقش شهید چمران (فریبرز عرب نیا) به پایان رسید، هم اکنون توسط مهدی حسینی‌وند در مرحله تدوین قرار دارد. همچنین بهزاد عبدی نیز ساخت موسیقی "چ" را همزمان با فیلمبرداری آغاز کرده است.

این پروژه سینمایی از جلوه‌های ویژه سنگینی برخوردارست که هم اکنون توسط هادی اسلامی که پیش از این در فیلم تاریخی "ملک سلیمان" سابقه همکاری داشته، انجام می‌شود.

و اما شنیده‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که با وجود به پایان رسیدن مهلت قانونی جشنواره فجر برای ارائه نسخه اولیه فیلم‌ها به این رویداد برای بازبینی آنها توسط هیات انتخاب، هنوز هیچ نسخه‌ای از فیلم حاتمی‌کیا به جشنواره ارائه نشده است. گویا عوامل این فیلم حاضر نیستند که به دلیل عجله در رساندن "چ" به جشنواره فجر کیفیت را قربانی این زمانبندی کنند. به همین دلیل با توجه به مراحل فنی فیلم، نمایش این فیلم در جشنواره فجر بعید به نظر می‌رسد.

البته پیش از این هم در جشنواره فیلم فجر سابقه داشته است که فیلم‌هایی به ویژه فیلم‌های جنجالی از کارگردان‌های مطرح دقیقه نود به این ماراتن فرهنگی رسیده باشند.

"گزارش یک جشن" آخرین فیلم حاتمی‌کیا بود که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که هنوز امکان اکران عمومی پیدا نکرده و به تازگی توسط سازمان سینمایی وزارت ارشاد خریداری شده است. البته خریداران نیز مشخص نکردند برای این فیلم چه برنامه‌ای دارند. "گزارش یک جشن" با بازی رویا تیموریان، مریلا زارعی، رضا کیانیان، داریوش ارجمند و... در فضای انتخاب 88 ساخته شده بود.

حاشیه‌های اینچنینی همچون مشکلات بین بازیگر نقش اول فیلم "چ" با کارگردان، انصراف تهیه‌کننده، طولانی بودن زمان فیلمبرداری و این روزها نرسیدن فیلم به جشنواره فجر از ویژگی‌های کار حاتمی‌کیا است که پیش از این در فیلم‌های قبلی وی نیز دیده شده است. اما قطعا پرداختن به زندگی شهید چمران یکی از مهمترین برگه‌های تاریخ جمهوری اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس است که مخاطبان زیادی خواهد داشت.

فیلم سینمایی "چمران" تازه‌ترین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا است که با توجه به موضوع محوری آن یعنی رشادت‌های شهید مصطفی چمران در دوران دفاع مقدس به‌نوعی بازگشت این فیلمساز به سینمای جنگ تعبیر شده‌است. فریبرز عرب‌نیا، مریلا زارعی، بابک حمیدیان و... از بازیگران این فیلم هستند.

کد خبر 196019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز