گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: ساریا رسول‌زاده، دومین دانش‌آموز حادثه آتش‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر نیز دیروز بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان سینای تبریز جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

مدرسه

بر اثر آتش‌سوزی ناشی از بخاری نفتی در این دبستان در 15آذر‌ماه امسال 27دانش‌آموزان دختر کلاس چهارم دبستان به همراه دو معلم و خدمتگزار این دبستان مجروح شدند. پیش از این نیز سیران یگانه دیگر دانش‌آموز این دبستان بر اثر شدت جراحات وارده جان به جان آفرین تسلیم کرده بود.

اعزام سه دانش‌آموز به مشهد

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت درمانی سایر دانش‌آموزان آسیب‌دیده روستای شین‌آباد به همشهری گفت: براساس تصمیم کمیته‌ای که از سوی مجلس روند درمانی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند، با توجه به امکانات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مذاکره با مسئولان این دانشگاه سه دانش‌آموز مجروح برای ادامه درمان از تبریز به مشهد اعزام شدند. رسول خضری با بیان اینکه هم‌اکنون 13دانش‌آموز آسیب‌دیده شین‌آباد همچنان در بیمارستان سینای تبریز تحت درمان هستند و فشار زیادی روی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان آسیب دیده در سن دبستان هستند نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ دارند و به همین دلیل سعی شده ادامه درمان آنان بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تقسیم شود و جمعی از این دانش‌آموزان نیز به تهران اعزام خواهند شد.

پرسش از حاجی‌بابایی

نماینده مردم پیرانشهر درباره سرانجام استیضاح و طرح پرسش از وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث استیضاح به قوت خودش باقی‌است و طرح پرسش از وی نیز پس از تعطیلات پیش‌روی مجلس مطرح می‌شود. خضری گفت: پرسش از وزیر آموزش و پرورش را همان زمان که وزیر برای پاسخگویی به مجلس آمده بود و کارت زرد از مجلس گرفت به کمیسیون آموزش و تحقیقات دادم و هدف از آن جلوگیری از حوادثی نظیر آتش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی شین‌آباد است که فاجعه ملی محسوب می‌شود.

دانش‌آموزان در کلاس‌هایی نا ایمن

نماینده مردم پیرانشهر با بیان اینکه به گفته وزیر آموزش و پرورش 64درصد مدارس پایتخت جزو مدارس تخریبی است و 150هزار کلاس درس در کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند، اظهار کرد: اگر به‌طور متوسط در هر کلاس 30دانش‌آموز درس بخوانند، دست‌کم چهار میلیون دانش‌آموز در کلاس‌هایی درس می‌خوانند که هر لحظه بیم بروز حادثه وجود دارد. خضری اظهار کرد: اگر 64درصد مدارس تهران که پایتخت است جزو مدارس تخریبی باشد این وضعیت در مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌مراتب بدتر است و متأسفانه به‌علت ضعف مدیریت، بودجه آموزش و پرورش جاهای دیگری صرف می‌شود.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آیا می‌توان با این وضعیت انتظار مدارسی ایمن و بدون خطر را داشت؟ باید تاکنون این موضوع اولویت اول وزارت آموزش و پرورش می‌شد. آیا آقای وزیر تاکنون از این موضوع خبر نداشت. آیا ایمن‌سازی‌ مدارس مهم‌تر از اجرای طرح شتابزده تحول بنیادین و تحمیل هزینه‌های فراوان برای تأمین فضای آموزشی و ساخت استخر و اموری بیهوده نبود. خضری افزود: باید ایمن‌سازی‌ مدارس و امنیت جانی دانش‌آموزان در مدارس اولویت اول آموزش و پرورش باشد و پس از آن به فکر هوشمندسازی بود.

‌اگر ما مدارس مقاوم و بی‌خطر داشته باشیم آنگاه می‌توانیم در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم. وی در پاسخ به اینکه وضعیت کنونی معلول چه چیزی است تصریح کرد:‌ به‌نظرم مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش بسیار ضعیف است و نبود عدالت در توزیع منابع مالی و سرمایه انسانی در این دستگاه نشانه ضعف شدید مدیریت است. وی با تأکید بر اینکه سرمایه انسانی و مدیریت از منابع مالی ارجح‌تر است، افزود: اگر مدیریت و سرمایه انسانی مطلوب در این دستگاه وجود داشت دست‌کم منابع مالی موجود در مسیر صحیح و اصولی هزینه می‌شد و شاهد بسیاری از مشکلات کنونی نبودیم.

کد خبر 195930
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز