گروه شهری: حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاداقامه نماز در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ضمن تقدیر از فعالیت‌های این مجموعه در ساخت مساجد و فضاهای فرهنگی، شهرداری تهران را طلایه‌دار نهضت مسجدسازی در کشور دانست.

حجت‌الاسلام قرائتی در این جلسه که در باغ موزه قصر برگزار شد، گفت: عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به‌عنوان متولی تأمین زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی شهرداری تهران بسیار مثبت و خوب است. وی گفت: با بررسی دستاوردهای مدیریت شهری در دوره اخیر در حوزه توسعه فضاهای مذهبی می‌توان شهرداری تهران را طلایه‌دار نهضت مسجد‌سازی‌ در کشور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: توجه به آیات و روایات درخصوص ساخت مساجد، نداشتن نگاه صرف مهندسی و معماری به فضاهای مذهبی، حاکمیت روح معنویت در مساجد، توجه به اصول تأثیرگذاری کلام روحانی مساجد و نحوه انتخاب هیأت امنا و خدام مساجد از مهم‌ترین نکاتی است که باید در ساخت و اداره مساجد به‌عنوان پایگاه دین مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: در حرکت به سمت توسعه و بهره‌گیری از ابزار هنر برای ساخت بناها، مساجد و سایر فضاها باید هویت اسلامی، ایرانی و فطرت انسانی را مدنظر قرار دهیم. وی گفت: شهرداری تهران خوشبختانه در سال‌های اخیر توانسته است با تکیه بر اندیشه متخصصان ایرانی و با هدف ترویج باورها و فرهنگ دینی - اسلامی نسبت به توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی در شهر اقدام کند.

کد خبر 195816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز