همشهری آنلاین: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تشریح علت عدم گزارش فوت ستار بهشتی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 6 دی) گفت که در این گزارش ضرب و شتم این وبلاگ‌نویس تایید شده ولی علت مرگ ضرب و شتم نبوده است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح دلیل عدم قرائت گزارش فوت ستار بهشتی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بعد از ظهر روز گذشته در جلسه خود این گزارش را نهایی کرد که برای قرار گرفتن در دستور این گزارش باید شب گذشته به هیات رئیسه ارائه می‌شد.

وی افزود: از آن‌جا که این گزارش امروز صبح به هیات رئیسه ارائه شد و هیات رئیسه نیز دستور امروز را تنظیم کرده بود مقرر گردید که گزارش فوت ستار بهشتی در اولین جلسه قرائت شود.

به گفته حقیقت‌پور، گزارش فوت ستار بهشتی بعد از تعطیلات مجلس در جلسه 17 دی ماه قرائت می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح موارد مندرج در گزارش فوت ستار بهشتی ضمن تاکید بر این‌که این گزارش عین واقعیت است، گفت: دراین گزارش ضمن بررسی تمامی موارد مشخص شده که تعدادی از ماموران نیروی انتظامی به وظایف قانونی خود عمل نکردند و با تخلف، متهم را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حقیقت‌پور در عین حال توضیح داد که علت مرگ متوفی، ضرب و شتم نبوده است چون ضرب و شتم‌ها خیلی قبل‌تر از فوت ایشان انجام شده است، همچنین پزشکی قانونی سلامتی ایشان را تایید کرده است.

وی افزود: شوک روحی و روانی و یا ترس منبعث از پیامد دستگیری باعث فوت ستار بهشتی شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که در این گزارش بر لزوم برخورد جدی با متخلفان تاکید شده است، افزود: البته حساب متخلفان از حساب نیروی زحمت‌کش انتظامی جداست.

حقیقت‌پور همچنین تاکید کرد که این گزارش تنها برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه ارجاع می‌شود.

کد خبر 195771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز