همشهری آنلاین: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تنش های موجود در روابط مسکو و واشنگتن به دلیل تصویب قوانین تحریمی در پارلمانهای دو کشور اذعان کرد که روابط کرملین و کاخ سفید دچار سیر قهقرایی شده است.

روابط روسیه و آمریکا در مسیر قهقراست

به گزارش ایرنا، ریابکوف روز چهارشنبه در گفت و گو با رادیو دولتی صدای روسیه که به جمع بندی رویدادهای سیاسی سال 2012 اختصاص داشت، از جمله نکات منفی درسیاست خارجی روسیه به نبود پیشرفت در جهات مختلف روابط با آمریکا اشاره کرد.

وی افزود: مساله تصویب قانون ضد روسی ماگنیتسکی در آمریکا و پاسخ اجتناب ناپذیر روسیه به آن روابط دو کشور را به طور جدی پیچیده کرده است.

معاون وزیر خارجه روسیه بحران سوریه را نکته منفی در روابط کرملین و کاخ سفید دانست و گفت: وضعیت این کشور بهبود نیافته و تلاش های روسیه برای ایجاد زمینه حل و فصل مسایل این کشور و آغاز دوره انتقالی در سوریه بی نتیجه مانده است.

ریابکوفˈ به تازگی هم با اشاره به تنش های به وجود آمده میان مسکو و واشنگتن به دلیل تصویب قوانین تحریمی در پارلمانهای دو کشور اظهار داشت: وضعیت حاکم بر روابط دوجانبه موجب نگرانی مسکو شده است.

وی در نشست کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه که به بحث پیرامون قانونˈدیما یاکوولفˈ(قانون مصوب دوما درپاسخ به قانون ماگنیتسکی آمریکا) اختصاص داشت، گفت: هر گونه تحریم و فهرست های سیاه در مناسبات دوجانبه باید به گذشته سپرده شود.

وی وضعیت کنونی روابط روسیه و آمریکا را نگران کننده خواند و افزود:با وجود درخواست های ما از طرف آمریکایی، فکر تحریم و فهرست سیاه مقام ها در روابط دو کشور تشدید می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که این بازی به نفع روابط روسیه و آمریکا نیست،افزود:ما موج جدید رویارویی بی معنی با آمریکا را آغاز نکرده ایم زیرا که چنین رویکردی را صرفا نمایشی می‌دانیم.

کد خبر 195762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز