همشهری آنلاین: هیات انتخاب و داوری بخش مجسمه‌سازی پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، با نزدیک شدن به روزهای پایانی مهلت ارسال آثار این دوره از جشنواره معرفی شدند.

مجسمه

به گزارش همشهری آنلاین، ایرج محمدی، شیرین حاجی‌کریملو و رضا قره‌باغی هنرمندانی هستند که انتخاب آثار بخش مجسمه این دوره از جشنواره تجسمی فجر را بر عهده دارند.

پریسا خضابی؛ دبیر بخش مجسمه پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر با اعلام این خبر گفت: برای انتخاب و داوری آثار در دو مرحله کار را انجام می‌دهیم که مرحله نخست خود در دو مرحله صورت می‌گیرد.

به این ترتیب که ابتدا بر اساس تصویری که شرکت‌کنندگان ارسال کرده‌اند، آثار را انتخاب می‌کنیم و در مرحله بعد مجسمه‌سازان باید کار را تحویل دهند و با مشاهده اثر به صورت نهایی آثار را برای حضور در جشنواره انتخاب کنیم.

چرا که در تصویر دو بعدی، نمی‌توان به طور قطعی درباره یک کار سه بعدی و کیفیت آن نظر داد. در مرحله بعد هم میان آثار راه یافته به جشنواره در نشستی داوری صورت می‌گیرد.

این مجسمه‌ساز با بیان اینکه که در زمینه معرفی شورای انتخاب و داوران، تلاش شده تا افراد متفاوتی نسبت به سال‌های قبل حضور داشته باشند؛ گفت: امسال افراد متفاوتی را انتخاب کردیم، چرا که وقتی داوری‌ها شکل ثابت پیدا می‌کنند، انتخاب آثار و برندگان تکراری می‌شوند.

بنابراین در انتخاب داوران این موضوع را در نظر گرفتیم.

کد خبر 195746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز