همشهری آنلاین: رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران استفاده از کارت‌های اعتباری تلفن ثابت را جایگزینی مطمئن و به صرفه برای تلفن ثابت در منازل عنوان کرد و گفت: با استفاده از این کارت‌ها و نیز کارت‌های تلفن همگانی، نرخ مکالمات تلفنی خانواده‌ها تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.

telephone

رامین آرام در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت فعلی استفاده از تلفن های همگانی و نیز کارت‌های اعتباری تلفنی برای برقراری ارتباط از سوی مردم اظهار داشت: تلفن همگانی ارزان‌ترین نوع ارتباط را برای مردم فراهم می‌کند و ایران نیز به لحاظ ضریب نفوذ این خدمت، از جمله بالاترین کشورهای دنیا است.

وی ضریب نفوذ تلفن همگانی در ایران را 3.4 درصد عنوان کرد و گفت: به ازای هر یک‌هزار نفر در کشور 3.4 درصد تلفن همگانی وجود دارد و میزان تقاضا به نحوی است که اگرچه در فواصل بسیار نزدیک این دستگاه‌ها نصب شده‌اند و در کمتر از یک دقیقه پیاده روی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت اما براساس برآوردها از هر 4 کیوسک تنها یک کیوسک تلفن مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه تلفن ثابت و همراه نیاز به سرویس‌های تلفن همگانی را کاهش داده است، ادامه داد: بالغ بر 350 هزار مخاطب در سطح شهر تهران روزانه از این دستگاه‌های تلفن استفاده می‌کنند.

مهندس آرام با تاکید براینکه استفاده از باجه‌های تلفنی و کارت‌های اعتباری تلفنی روشی ارزان قیمت برای برقراری ارتباط و مدیریت ساده و کنترل هزینه‌های خانواده‌ها است، ادامه داد: کارت‌های تلفن باجه‌های همگانی و کارت‌های اعتباری هوشمند به ترتیب 2 هزار و 1800 تومان قیمت دارد که این کارت‌های اعتباری را می‌توان در منازل و باجه‌های تلفن همگانی نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نرخ مکالمات در کیوسک‌های تلفن و یا با کارت‌های اعتباری هوشمند در ایران 117 ثانیه و در دنیا 103 ثانیه است خاطرنشان کرد: با استفاده از هر کارت تلفن حدود 30 تا 45 مکالمه 117 ثانیه‌ای می‌توان داشت و از این حیث، استفاده از این کارت‌ها تا 20 درصد کاهش هزینه را برای خانواده‌ها به همراه خواهد داشت و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

آرام با بیان اینکه امکان پیگیری مزاحمت‌های تلفنی از باجه‌های عمومی و تلفن‌های همگانی ممکن است، اضافه کرد: مزاحمت‌های تلفنی تحت هر شرایطی قابل پیگیری است و مشترکان مخابرات در صورت بروز این قبیل مسائل، از طریق تماس با شماره 190 اقدام کنند.

وی در مورد تلفن‌های همگانی مالتی مدیا نیز که هم‌اکنون در برخی اماکن نصب شده است به مهر گفت: این دستگاه‌ها در اماکن عمومی و دانشگاه‌ها و بر حسب نیاز نصب شده که نزدیک به یک‌هزار مورد در سطح شهر تهران است اما برآوردها نشان می‌دهد که این نوع دستگاه‌های تلفن همگانی حتی در کشورهای اروپایی نیز تجربه موفقی نبوده است.

رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه میزان خرابی تلفن‌های همگانی حدود 2 درصد به ازای هر 100 دستگاه است بیشترین حجم ضرر و زیان و خرابی این دستگاه‌ها را مربوط به بعد از بازی‌های فوتبال عنوان کرد و در عین حال تاکید کرد: مشترکان برای خرید کارت‌های اعتباری و تلفنی می‌توانند به امور مشترکان مراکز مخابراتی، باجه‌های سطح شهر و نیز سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه کنند.

 

کد خبر 195628
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز