گروه ادب و هنر: با وجود درخواست رئیس سازمان سینمایی کشور برای حل مشکل سینما آزادی سخنگوی شورای صنفی نمایش عنوان کرد: با احترام به ‌نظرات وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی امکان هیچ تجدید نظری درباره سینما آزادی وجود ندارد.در حالی که اعضای شورای صنفی نمایش و به‌خصوص رئیس و سخنگوی این شورا جزو سینماگران همسو و نزدیک به مسئولان سینمایی به شمار می‌آیند، تمرد از درخواست رئیس سازمان سینمایی جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

سینما آزادی


اگر ماجرای رد درخواست شمقدری از طرف شورای صنفی را جدی بگیریم، میزان اقتدار سازمان سینمایی کشور نیز در نوع خود جالب‌توجه است. حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه دیروز این شورا به مهر گفت: قرارداد فیلم‌های «دوباره با هم» در گروه سینمایی استقلال بعد از فیلم «یک عاشقانه ساده»، «دزدان خیابان جردن» بعد از فیلم «گیرنده» در گروه سینمایی قدس و « اینجا آخر دنیا است» در گروه سینمایی آفریقا به ثبت رسید. وی همچنین درباره روشن‌شدن تکلیف سینما آزادی افزود: ظاهرا وزیر ارشاد با حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی و شهردار تهران در ارتباط با مشکل سینما آزادی جلسه داشتند. ماحصل این گفت‌وگوها نامه‌ای بوده که به ریاست سازمان سینمایی ارائه شده و وی نیز این نامه را برای تجدید نظر در تحریم سینما آزادی در اختیار شورا قرار داده است.

کاوش ادامه داد: ما در شورا با حضور اعضای انجمن سینماداران، نمایندگانی از دفاتر پخش و اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان نظرات را جمع کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با وجود احترام به‌ نظرات وزیر و رئیس سازمان سینمایی و با توجه به شرایطی که وجود دارد هیچ امکان تجدید نظری درباره سینما آزادی وجود ندارد. وی همچنین درباره انتخاب نمایندگان خانه سینما برای اصلاح اساسنامه گفت: این انتخاب مشروعیت ندارد و باید براساس یک فرایند دمکراتیک صورت می‌گرفت. به‌طوری که تمامی اعضای صنوف در سالنی همچون وزارت کشور دور هم جمع می‌شدند و افرادی نامزد شده و از میان آنها انتخاب صورت می‌گرفت. این در حالی است که مدیر سینما آزادی گفت: طبق توافق یکی از مدیران ارشد حوزه هنری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیروز قرار بود مشکل سینما آزادی حل و چهارم دی‌ماه حواله‌های اکران در سینما آزادی صادر شود.

رضا سعیدی‌پور در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سینما آزادی بیان کرد: شامگاه سه دی ماه، یکی از مدیران ارشد حوزه هنری با آقای دکتر حسینی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره سینما «آزادی» و مسائل مربوط به حوزه هنری جلسه داشته که در این جلسه مشکل سینما آزادی و حوزه هنری بررسی شده است. وی افزود: اگر این مشکل حل شود، باید حواله‌های اکران سه فیلم «پله آخر»، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، و «یه عاشقانه ساده» برای سینما آزادی صادر شود. مدیر سینما آزادی درباره تکلیف اکران فیلم «تهران 1500» که با این سرگروه قرارداد بسته بود و پس از آن از اکران انصراف داد، گفت: ما با این فیلم قرارداد داریم و حتی به شورای صنفی نمایش، نامه دادیم که حاضریم این فیلم را یک هفته زودتر در سرگروهی اکران کنیم اما صاحبان تهران 1500فعلا خودشان از اکران انصراف داده‌اند. مدیر سینما آزادی و مسئولان حوزه هنری معتقد بودند که ندادن حواله اکران فیلم‌ها از سوی شورای صنفی نمایش به این سینما خلاف آیین‌نامه و قانون است.

کد خبر 195568

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز