همشهری‌آنلاین: شرکت ایران ایر به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور با در اختیار داشتن حدود 40 فروند هواپیمای فعال، بیشترین سهم از جابه‌جایی مسافر در آسمان کشور و همچنین خطوط بین‌المللی را بر عهده دارد اما با افزایش 65 درصدی نرخ بلیت "برخی پروازهای داخلی هما با کاهش استقبال مسافر مواجه شده است".

ایسنا نوشت: این مطلبی است که فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به آن اشاره کرده است.

نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی از 16 آبان 60 تا 70 درصد افزایش یافت و بیم آن می‌رفت که به کاهش تمایل مسافران به استفاده از حمل و نقل هوایی منجر شود؛ اتفاقی که گویا افتاده است.

مدیرعامل هما با تایید این موضوع اظهار کرد: در برخی مسیرهای پروازی تعداد مسافران نسبت به قبل از افزایش نرخ بلیت، کاهش یافته است.

به گفته وی کاهش مسافر بیشتر در مسیرهای کوتاه داخلی دیده می‌شود و در مسیرهای طولانی که بهترین و سریع‌ترین وسیله هواپیما است همچنان اقبال عمومی به استفاده از این ناوگان حمل و نقلی وجود دارد.

مدیرعامل هما با بیان اینکه با افزایش نرخ‌ بلیت هواپیما ضریب اشغال صندلی تا حدی پایین‌تر آمده است تاکید کرد: برای جبران هزینه سوخت و ارزی که با نرخ آزاد تهیه می‌کنیم، می‌توانیم منابع را طوری مدیریت کنیم تا با تردد در مسیرهایی که بیشتر تقاضا دارند، ضریب اشغال را افزایش دهیم و به این ترتیب از ضرر بیشتر جلوگیری می‌شود.

پرورش در ارائه آماری از فعالیت‌های سال جاری هما گفت: امسال 3000 پرواز با جابه‌جایی چهار میلیون مسافر انجام شد و ضریب اشغال هواپیماها به طور میانگین 73 درصد بود.

وی با اشاره به جابه‌جایی 77 هزار زائر با 400 پرواز و 390 هزار مسافر عمره در سال هجری قمری گذشته گفت: 66 درصد افزایش پرواز عتبات عالیات در شرکت هما ثبت شده است.

مدیرعامل هما خاطرنشان کرد: در حال حاضر هواپیماهای این شرکت هواپیمایی به 32 منطقه بین‌المللی و 22 نقطه داخلی پرواز می‌کنند.

به گفته پرورش پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد عتبات عالیات 66 درصد افزوده شده و هفته‌ای 18 پرواز به عتبات عالیات انجام می‌شود.

کد خبر 195550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز