همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: باید عدالت، امنیت و آزادی را با علم تلفیق کرد تا شهری پویا و علم محور با خرد جمعی داشته باشیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف در پنجمین جشنواره ملی و نخستین همایش بین المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با بیان این مطلب افزود: علم، انسان را ازبقیه موجودات زنده متمایزمی کند که این بزرگ‌ترین راز هستی است.

وی افزود: علم و دانش و پژوهش است که بدون زمان و مکان به انسان کمک می‌کند و باید عدالت، امنیت و آزادی را با علم تلفیق کرد تا شهری پویا و علم محور با خرد جمعی داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در این زمینه و برای زندگی در شهرهای بزرگ باید ۴ اصل را در نظر گرفت افزود: یادگیری از نیاکان، درک عمیق از فراگیری علم، نقد عالمانه و منصفانه از ادراکات خویش و تلاش بر اینکه باور خودبینی باطل است و حق را باید در درک خود گسترش و تعمیق دهیم موضوعات مهمی هستند که برای زندگی در شهری بزرگ باید به آن توجه کرد.

قالیباف ادامه داد: همیشه به همکارانم در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در هر فرصتی که پیش می‌آید این نکته را متذکر می‌شوم که امروز کشور در حوزه علم و پژوهش، شرایط قابل قبولی دارد و اگر بگوییم در مرزهای دانش قدم نگذاشتیم، حرفی یاوه زده‌ایم.

وی افزود: اما چالش آنجاست که برای تصمیم گیری این علم و دانش و پیاده سازی آن دچار مشکل جدی هستیم چراکه شرایط خوبی نداریم و در صحنه عمل و اجرا به شدت آسیب پذیر هستیم و آنچه که محرز است این است که نتوانستیم آن طور که باید و شاید از دانش موجود در کشور استفاده بهینه را داشته باشیم.

شهردار تهران گفت: خواهش من این است که به این موضوع کمک شود و خود را تافته جدا بافته ندانیم و شانه خالی نکنیم و همه با همکاری یکدیگر علم محور حرکت کنیم.

قالیباف تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که در شهرداری تهران در کارهای خود بیشتر دقت کنیم و عملیاتی کردن پروژه‌های پژوهشی نیز با جدیت پیگیری می‌شود اما حتما این کار باید با یک عقلانیت محقق شود و باید به خطا‌هایمان اعتراف کنیم.

وی افزود: مگرِ می شود شهر را بدون خرد جمعی اداره کرد. قطعا با این کار است که هزینه‌ها کاهش می‌یابد و کیفیت شهر و زندگی شهری بالا می‌رود و این عملی نمی‌شود مگر با مشورت با اندیشمندان و پژوهشگران خلاق کشورمان و اینکه با آنان همکاری داشته باشیم.

به گفته شهردار تهران برگزاری جشنواره برترین‌های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری تبلور زحمات یک سال پیگیری پژوهشگران در حوزه‌های مختلف شهرداری تهران و به ویژه معاونت برنامه ریزی و مدیریت شهری تهران است.

کد خبر 195479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز