همشهری آنلاین: هیات بازخوانی بخش مسابقه صحنه ای (ویژه دانشجویان رشته تئاتر) 254 نمایشنامه را برای مرحله بازبینی معرفی کرد.

پوستر تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین، هیات بازخوانی بخش مسابقه صحنه ای متشکل از عباس اقسامی، امیرحسین حریری، مهدی مکاری، میلاد اکبرنژاد، دکتر علی مقدم، رسول نظرزاده و عارفه عنایتی پس از بازخوانی 450 نمایشنامه رسیده به این بخش، 254 اثر را به صورت مشروط و قطعی برای ورود به مرحله بازبینی معرفی کرد.

در این بخش آثاری از 13 دانشگاه و دانشکده تئاتری کشور شامل دانشگاه های شهرهای تهران، سنندج، بوشهر، شیراز، دامغان، اراک و تنکابن متقاضی حضور بودند.

نتایج بازخوانی متون در سایت جشنواره به آدرس www.iifut.com درج شده است.

کلیه پذیرفته شدگان مرحله بازخوانی که دارای نقص پرونده (گواهی اشتغال به تحصیل، مجوز نویسنده و ...) هستند باید قبل از بازبینی مرحله اول نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

بدیهی است این افراد در صورت عدم رفع نواقص پرونده، از لیست بازبینی حذف خواهند شد.

اشخاصی که بیش از 2 متن از ایشان در مرحله بازخوانی پذیرفته شده است، می‌توانند تمامی آثار پذیرفته شده خود را برای مرحله بازبینی آماده و ارائه کنند.

در صورتی که تمامی آثار در هر دو مرحله بازبینی مجددا پذیرفته شود، تنها با یک اثر می‌توانند در بخش مسابقه صحنه ای (ویژه دانشجویان رشته تئاتر) جشنواره حاضر شوند.

منظور از متونی که به عنوان "مشروط به بازبینی" پذیرفته شده اند، متونی است که یا از نظر ایده و طرح کارگردانی (در مورد متون ایرانی و یا خارجی چاپ شده) امتیاز کامل دریافت نکرده اند و یا متن ایشان از لحاظ ساختار و تکنیک و گاهی نیز محتوا (تالیفات دانشجویی) نیاز به توجه بیشتری دارد و در نهایت نسبت به متون قبولی، امتیاز کمتری دارند.

ولی به تشخیص هیئت محترم بازخوان ها و دبیرخانه جشنواره به ایشان فرصت بازبینی داده خواهد شد و در مرحله بازبینی نظر نهایی اعلام می‌شود.

منظور از متونی که به عنوان "مشروط به اصلاح متن" پذیرفته شده اند، متونی است که از لحاظ تکنیکی و یا محتوا نیاز به اصلاح و بازنگری دارند ولی با بهره مندی از نظر هیات بازخوان به ایشان فرصت شرکت در مرحله بازبینی داده خواهد شد.

بازبینی مرحله اول در نیمه اول بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 195346

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز