همشهری آنلاین: بخش هنرهای نمایشی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در 3 بخش رقابتی و یک بخش ویژه، با اجرای 50 نمایش در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

پوستر فرهنگی

به گزارش فارس، دبیر بخش هنرهای نمایشی یادواره هنری بصیرت با اعلام این خبر گفت: بخش‌های مسابقه نمایشنامه‌خوانی، تئاتر صحنه‌ای و نمایش‌های خیابانی به صورت رقابتی و بخش تئاتر سیار به صورت جنبی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

گله‌دارزاده ادامه داد: بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی از 7 دی ماه در شهر یزد آغاز به کار خواهد کرد که در این بخش هفت اجرای نمایشنامه خوانی در جدول برنامه قرار داده شده است.

وی افزود: همچنین تعداد 8 نمایش در بخش تئاتر صحنه‌ای از 7 دی ماه به میزبانی استان مازندران و شهر تنکابن اجرای خود را آغاز می‌کنند و تعداد 30 نمایش هم در بخش خیابانی دومین یادواره هنری بصیرت به مرحله نهایی مسابقه راه یافته‌اند.

دبیر بخش هنرهای نمایشی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت اظهار داشت: بخش نمایش‌های خیابانی یادواره بعد از نماز جمعه روز 8 دی ماه به صورت همزمان در تهران و 20 استان کشور در محل‌های برگزاری نمازهای جمعه آغاز به کار می‌کند که این نمایش‌ها به مدت 3 روز ادامه خواهد یافت و در مجموع تعداد 150 اجرا برای این بخش در نظر گرفته شده است.

گله‌دارزاده هممچنین به بخش تئاتر سیار دومین یادواره هنری تجلی بصیرت اشاره کرد و گفت: در این بخش با برنامه‌ریزی‌هایی که شده تنوع قابل قبولی در اجرای نمایش‌ها لحاظ شده تا چنانچه یک مخاطب نمایشی را در یک نقطه از شهر تماشا کرد در نقطه دیگر نمایش دیگری را تماشا کند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور همچنین به تنوع مکان‌های در نظر گرفته شده برای اجرای نمایش‌ها اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این بوده تا در همه مناطق شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکز شهر مکان‌هایی برای اجرا درنظر گرفته شود تا همه مردم شهر تهران از اجراهای تئاتر سیار بهره مند باشند.

به گفته وی 4 نمایش در نظر گرفته شده برای بخش تئاتر سیار در یادواره هنری تجلی بصیرت روزهای 9 و 10 دی ماه اجرا خواهد شد که جدول دقیق زمانی و مکانی آن به زودی از طرف دبیرخانه بخش هنرهای نمایشی یادواره اعلام خواهد شد.

دومین یادواره هنری تجلی بصیرت به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در رشته‌های هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 195334

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز