همشهری آنلاین: دکتر علی اصغر شیرازی دبیر بخش پژوهش سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، پیوند ناگسستنی پژوهش، نقد و تولید اثر هنری را از مهمترین دلایل شکل گیری بخش پژوهش در جشنواره سوم عنوان کرد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر شیرازی با بیان این مطلب افزود: ارتقاء سطح دانش در هر علمی از طریق پژوهش اتفاق می‌افتد که هنر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در دو دوره قبلی، جشنواره بیشتر بر بحث تولید اثر متمرکز بود که خوشبختانه در دوره سوم برای کمک به ارتقا سطح علمی و همچنین نقد آثار هنری و پژوهشی این بخش به جشنواره افزوده شد.

وی درباره ضرورت سرمایه گذاری در حوزه پژوهش گفت: همواره پژوهشگران با تولید علم به جامعه و هنرمند کمک کرده و مسائل حکمی - فلسفی را بیان و نقد کرده اند.

هنرمند از این مطالب بهره خود را می‌برد و با مطالعات نظری و اندوخته های تصویری آثار بدیعی را خلق می‌کند.

شیرازی ادامه داد: هنرمندان، صاحبنظران، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند آثار پژوهشی خود در عناوین مشخص شده فراخوان را برای دبیرخانه ارسال کنند تا توسط صاحبنظران مورد کاوش قرار بگیرد.

دبیر بخش پژوهش با اشاره به انتشار آثار برتر این پژوهش ابراز امیدواری کرد: با رویکردی که مسئولان برگزاری جشنواره دارند، در بخش تولید و پژوهش آثار بدیع با اندیشه مقاومت که منبعث از اندیشه اسلامی است به جشنواره راه پیدا کند.

وی افزود: سرمایه گذاری مادی و معنوی خوبی روی جشنواره صورت گرفته است.

با رویکرد های اجتماعی و بیداری اسلامی که در کشورهای دیگر به وقوع پیوسته، این اقبال وجود دارد که در عرصه جهانی نیز شاهد آثار بسیار قدرتمند باشیم.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با دبیرکلی حبیب الله صادقی برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.resistart.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 195205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز