همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد:فیدل کاسترو برخی از مسوولیت‌های حکومتی خویش را مجددا در اختیار گرفته است.

به نوشته ال موندو،هوگو چاوز ضمن بیان مطلب فوق افزود: اگرچه رسما او مسوولیتی را عهده دار نشده، با این حال برخی از وظایف حکومتی به وی تفویض شده است.

چاوز در این باره گفت: زمانی کاسترو تمامی وظایف حکومتی را (به برادرش) تفویض کرد، اما اکنون و در شرایط کنونی او بخش عمده‌ای از مسوولیت‌ها را پس گرفته است.

چاوز که این مطالب را در پاسخ به سووال خبرنگاران خارجی در کنفرانسی مطبوعاتی بیان می‌کرد، گفت: از دستنوشته‌ها و از طریق صدای کاسترو از تلفن می‌توان دریافت که او به طور جدی سلامت خود را بازیافته است.

چاوز در پاسخ به پرسشی بدین مضمون که کاسترو چه زمانی رسما قدرت را مجددا در کوبا در دست خواهد گرفت، گفت: من نمیتوانم توضیح بیشتری درباره جزییات ارائه دهم.

رییس جمهوری ونزوئلا در ادامه با اشاره به این نکته که بی آنکه بخواهد تبدیل به مرد مورد اعتماد کاسترو شده است، فاش کرد:نامه‌ای از کاسترو دریافت کرده‌ام که در آن رهبر کوبا به طور جزیی به مسائلی که از سر گذرانده اشاره کرده است.

هوگو چاوز در پایان و در یک جمع بندی اجمالی گفت: رهبر کوبا تقریبا سلامت خود را بازیافته است و در حال حاضر به مطالعه و تجزیه تحلیل اوضاع مشغول است. او کاملا به وضعیت بازار نفت و تجارت این ماده حیاتی و مبادلات تجاری با ونزوئلا و مساله کاریلس توجه دارد.

فیدل کاسترو در 31 ژوییه 2006 ، به دلیل بیماری ، مقام ریاست جمهوری و وظایف حکومتی خود را موقتا به برادرش رائول واگذار کرده بود.

کد خبر 19512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز