جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه اول دی در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحولات بیداری اسلامی اظهار داشت: به طور کلی این حرکت دو پشتوانه معنوی و مادی نیاز دارد.

وی با اشاره به پشتوانه معنوی این حرکت اظهار داشت: مکارم اخلاق و توجه به خدا و عدم توجه به غیر خدا باعث می‌شود این حرکت ادامه داشته و به نتیجه برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: غیر از اسلام نه در مسیحیت و نه در یهود و نه در هیچ آئین بشری و مکتبی چنین حقایقی که در اسلام و قرآن آمده است بیان نشده و اگر جوامع انحراف پیدا نکند بیداری اسلامی به نتیجه خواهد رسید.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه شاید در دنیا حرکت‌هایی غیر از بیداری اسلامی به نتیجه برسد گفت: دلیل این امر به این خاطر است که استکبار آنقدر ظلم و ستم روا داشته که دنیا را به حرکت درآورده است.

امام جمعه موقت تهران در بیان حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: وقتی از ایشان پرسیدند چرا ظهور امام زمان (عج) عقب می‌افتد فرمودند به این خاطر است که تمام دنیا بفهمند و برای آنها مشخص شود که مصلح کسی نیست که ادعای آن را داشته باشد. خیلی‌ها ادعای مصلح بودن دارند اما دروغ می‌گویند و باید در جهان نیاز به مصلح کاملا احساس شود تا امام زمان (عج) ظهور کنند.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با بیان اینکه ما این نیاز را امروز احساس می‌کنیم و می‌بینیم، گفت: امیدواریم هر روز حرکت بیداری اسلامی در جهان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه پشتوانه مادی و معنوی در خصوص حرکت بیداری اسلامی در جهان اسلام و در کشور خودمان چگونه است گفت: غرب از نظر پشتوانه مادی خودش را تقویت کرده و با استفاده از صنعت و تکنولوژی توانسته است لباس قشنگی را بر اندام مانند خوک و گرگ خود بپوشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: غرب با این لباس در دنیا جولان می‌دهد و برخی از جوانان نیز فریب این لباس زیبا را می‌خورند و ما باید این لباس را از آنها بگیریم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه باید همزمان با پیشرفت‌های علمی و صنعتی در کشور اقتصاد سالم را نیز به پیش ببریم گفت: همانطور که مسئله اخلاق به عنوان یک پشتوانه معنوی دارای اهمیت است تولید، اقتصاد و صنعت نیز بسیار مهم است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: مردم به کسانی رای می‌دهند که باید پشتوانه‌های مادی و معنوی از نظر اخلاق و ایمان و توجه به مشکلات جامعه را داشته باشد و در این مسیر حرکت کند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید به ندای رهبری لبیک گفته و در این مسیر حرکت کند و امیدواریم افراد به ادعایی که می‌کنند و شعاری که می‌دهند در عمل نیز پایبند باشند.

وی همچنین ضمن تشکر از رئیس سازمان ثبت احوال که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران بود گفت: نامگذاری فرزندان یکی از مسائل مهم است و ما باید نام خوبان عالم و کسانی که برای دنیا ارزشمند هستند را برای آنها انتخاب کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اوضاع مردم فلسطین و سوریه و مشکلاتی را که غرب برای مسلمانان ایجاد کرده است گفت: غربی‌ها می‌خواهند خود را به عنوان قهرمان معرفی کنند در حالی که در سراسر جهان فریاد خیلی‌ها برآمده است به طوری که رئیس جمهور چین و روسیه چندی پیش به این موضوع اذعان داشتند که معنویت در دنیا مرده است.

خطیب جمعه تهران در پایان اظهار داشت: همگی ما باید اهل عمل باشیم و در کشور خودمان عمل به وظایف را به زندگی‌هایمان بیاوریم.

کد خبر 195065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز