گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای به رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دستور داد تا ایمنی و تجهیز مدارس در اعتبار عمرانی وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار داشته باشد.

بخاری

در این بخشنامه آمده است: در راستای ارتقای سطح ایمنی مدارس موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود: اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری و سال‌های آتی با اولویت افزایش سطح ایمنی و تجهیزات مدارس تخصیص یافته و مورد مصرف قرار گیرد. ادارات کل و مناطق آموزش و پرورش و واحدهای تابعه به هیچ وجه بدون نظارت کامل فنی اداره کل نوسازی مدارس استان و آن سازمان مجاز به ساخت‌وساز و خرید تجهیزات از محل اعتبارات عمرانی استانی وزارت آموزش و پرورش و کمک‌های مردمی نیستند،

پس تمام ساخت‌وسازها باید با اطلاع و نظارت کامل اداره‌کل نوسازی مدارس استان و رعایت تمامی استانداردهای مربوطه صورت پذیرد. براساس قوانین‌ امکان جابه‌جایی اعتبارات تخصیص یافته در قانون بودجه وجود ندارد. تخصیص اعتبارات توسط معاونت نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی ریاست‌جمهوری انجام می‌شود.

جابه‌جایی اعتبارات نیاز به مصوبه مجلس دارد و دولت باید برای این‌کار لایحه به مجلس تقدیم کند. یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این‌باره به همشهری گفت: دو نوع بودجه داریم که یکی مربوط به بودجه عمرانی استان‌هاست که براساس صلاحدید کمیته برنامه‌ریزی استانداری‌ها سهم هر دستگاه در استان مشخص و توزیع می‌شود.

کد خبر 194979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز