جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: سارق نقابدار که با حمله به 3 بانک در تهران،141 میلیون سرقت کرده بود، صبح چهارشنبه در حالی در شعبه 1147 مجتمع قضایی بعثت محاکمه شد که مدعی بود تنها به خاطر خرج اعتیاد دست به سرقت زده است.

این مرد مسلح در تمامی سرقت‌ها به تنهایی نقشه سرقت را طراحی کرده و به اجرا می‌گذاشت.

از اواخر سال 82 ، با وقوع 2 سرقت در فاصله دو هفته از بانک ‌های ملی شعبه بهاران و بانک مسکن شعبه بازار آهن ، کارآگاهان پلیس با سرقتهای مسلحانه مشابه روبرو شدند.تحقیقات کارآگاهان پلیس بیانگر آن بود که در هر دو سرقت یک سارق تنها، در حالی که صورتش را با نقاب پوشانده بود، وارد بانک شده و با تهدید کارمندان به مرگ اقدام به سرقت کرده است.

حسابرسی های صورت گرفته در این بانکها نشان می داد که سارق مسلح از نخستین بانک 29 میلیون و از بانک دوم 90 میلیون به سرقت برده بود.

در حالی که ماموران در حال بررسی تصاویر فیلمبرداری شده از طریق دوربین‌های مخفی بانک‌ها بودند، خبر سومین سرقت مسلحانه از بانک ملی دیگری به کارآگاهان پلیس گزارش شد.

در این سرقت نیز سارق نقابدار به تنهایی وارد بانک شده و به شیوه‌ای مشابه دست به سرقت زده بود و سپس با موفقیت از بانک خارج شده بود.

از آنجایی که احتمال می‌رفت سارق تنها، دست به سرقتهای مسلحانه دیگری نیز بزند، ماموران در عملیاتی ویژه دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند، و در نخستین مرحله تیم زبده‌ای از کارآگاهان مسئولیت یافت تا به ردیابی چک های مسافرتی سرقتی بپردازد  و به محض آنکه سارق اقدام به خرج کردن و یا نقد کردن آنها کرد وی را به دام بیندازند.

در حالی که بررسی ها ادامه داشت، ماموران متوجه شدند ‌چک‌های مسافرتی که در اختیار  سارق بوده برای خرید یک گوشی تلفن همراه استفاده شده است و به این ترتیب با مشخصاتی که با ردگیری این چک مسافرتی در اختیار پلیس قرار گرفت کارآگاهان موفق به دستگیری سارق جوان شدند.متهم جوان به نام کریم  بعد از دستگیری به سرقت از 3بانک اعتراف کرد و مدعی شد سرقت‌ها را به تنهایی انجام داده است.

با تکمیل تحقیقات، این پرونده برای رسیدگی در اختیار علی حبیبی- قاضی شعبه 1147 مجتمع قضایی بعثت قرار گرفت.

این مرد در جلسه محاکمه با قبول اتهام سرقت مسلحانه مدعی شد: تنها به خاطر اعتیادی که داشتم مجبور به سرقت شدم،وی در حالی که از دادگاه درخواست بخشش می‌کرد در آخرین دفاع خود گفت: از این کار پشیمانم و دیگر نمی‌توانم فضای زندان را تحمل کنم.قرار است حکم درباره این پرونده به زودی صادر شود.

کد خبر 19497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز